Autospeciala de la punctul de lucru Făgăraş a circulat pe drumurile nu foarte bune din judeţ nu mai puţin de 760.000 de kilometri, deşi norma de casare impusă de Uniunea Europeană este de 200.000 de kilometri, potrivit Bună Ziua Brașov.
Angajaţii glumesc că maşina de Salvare a făcut ocolul Pământului de 17 ori, aşa că nici nu este de mirare că are uşile şi pragurile ruginite, scaunele tocite, iar piesele de caroserie cedează pe rând. Recent, maşina a intrat în service.
Angajatul de la unitatea de urgenţe din Făgăraş care a condus ambulanţa-epavă până ca această să intre în reparaţii spune că nu e prima rablă cu care pleacă în curse contracronometru pe viaţă şi pe moarte.
Acum, şoferul a primit o maşină cu un număr de kilometri ceva mai mic, de… 650.000!
"Caroseria este îmbătrânită. Oricât ai schimba şi oricât ai pune piese noi pe o caroserie veche, nu ajută mare lucru", spune Călin Căldăraru, ambulanţier, potrivit observatornews.ro.
În prezent, la Ambulanţa Braşov sunt în total 72 de autosanitare. Circa 20 nu mai pot fi reparate şi sunt trase pe dreapta, iar alte 25 sunt foarte vechi. Celelalte 27 sunt extreme de solicitate şi ajung în foarte scurt timp la un grad mare de uzură.
Avocatul Poporului Braşov a cerut Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) să ia măsuri.
"Noi am pornit sesizarea de la articolul 34 din Constituţia României privind dreptul la ocrotirea sănătăţii. Noi practic am considerat că această situaţie duce tocmai la nerespectarea acestor prevederi legale", a declarat Cătălina Dinu, consilier Avocatul Poporului.