Suntem campioni la cheltuieli, dar corijenţi la construcţii. Puţinele autostrăzi pe care le avem au defecte de fabricaţie şi intră în reparaţii la scurt timp după inaugurare. Oficialii pregătesc însă noi proiecte. Târgu-Mureş - Iaşi va avea aproape 300 de kilometri şi va costa 9 miliarde de euro. Bani pe care nici şeful Companiei de Autostrăzi nu ştie de unde îi va scoate.
Defectele de construcţie au început deja să apară pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti, dată în folosinţă în urmă cu o lună de zile.Reprezentanţii Companiei de autostrăzi spun că denivelările de la poduri nu pun în pericol viaţa soferilor şi nu vor fi remediate. Pentru cei 55 de kilometri, statul a plătit o aproape jumătate de miliard de euro.
Mai gravă este situaţia pe Arad-Timişoara, tronson inaugurat de mai puţin de un an, pe care au apărut deja primele gropi.
CNADNR cheltuieşte însă milioane de euro pentru studii de fezabilitate. S-a conturat astfel Autostrada Moldova, de la Târgu Mureş la Iaşi.
Autostrada va avea trei tronsoane, care însumează 289 de kilometri, 43 de tuneluri, 322 de poduri, podeţe şi viaducte. Potrivit proiectului, ar urma să fie cea mai scumpă din România, poate chiar din Europa. Va costa aproape 9 miliarde de euro. Suma care a uimit şi autorităţile locale.
Suma exorbitantă este însă confimată de şeful autostrăzilor.
Nu se ştie când va începe construcţia, dar e programată să dureze trei ani. Dacă va factura finală va ajunge la 9 miliarde de euro aşa cum a calculat CNADNR, noul tronson va bate astfel şi autostrada Transilvania, care a ajuns la 23 de milioane de euro pe kilometru. Oficial, un kilometru de autostradă construit la munte nu ar trebui să depăşească 7 milioane de euro.