Antena 3 CNN Actualitate Alimentaţia românilor, sub lupă. Au redus cheltuielile la MÂNCARE, dar nu renunţă deloc la.....

Alimentaţia românilor, sub lupă. Au redus cheltuielile la MÂNCARE, dar nu renunţă deloc la.....

O.P.
1 minut de citit Publicat la 12:32 12 Sep 2012 Modificat la 12:32 12 Sep 2012
Alimentaţia românilor, sub lupă. Au redus cheltuielile la MÂNCARE, dar nu renunţă deloc la.....
Cheltuielile românilor pentru alimente au scăzut cu 2% în primul semestru, în timp ce sumele alocate pentru băuturi non-alcoolice şi bere au crescut cu 5%, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România.

În intervalul analizat consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2%, în monedă naţională, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit GfK. "După un an 2011 în care inflaţia a avut un impact puternic asupra evoluţiei cheltuielilor gospodăriilor din România şi a adus scăderi volumice cu precădere pentru segmentul de produse alimentare, observăm în continuare o tendinţă negativă pentru aceste produse. În primele şase luni, valoarea cheltuită pentru alimente a scăzut cu 2%, în timp ce cheltuielile pentru băuturi non-alcoolice şi bere au crescut cu 5%. După o perioadă cu scăderi puternice înregistrate şi în segmentul produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, valoarea cheltuită a început să aibă evoluţii pozitive", se arată într-un comunicat al companiei de cercetare.

Unul dintre produsele alimentare pentru care gospodăriile şi-au redus cheltuielile în acest an este uleiul de gătit. În 2011 gospodăriile au cheltuit pentru această categorie cu până la 4% mai mult comparativ cu 2010, în timp ce în primele şase luni se înregistrează o scădere valorică de până la 9% şi un volum în regres cu 6%.

Alte categorii care înregistrează valori negative sunt tabletele de ciocolată şi iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinată şi prăjită continuă să scadă, în timp ce valoric evoluţia rămâne pozitivă, cu un număr constant de consumatori.

Dintre produsele de îngrijire personală pentru care s-au observat creşteri volumice se numără şamponul de păr, săpunul de toaletă şi deodorantele, în timp ce categorii precum pasta de dinţi şi detergentul de spălat rufe au avut evoluţii constante.



×
x close