Pe asfalt, Capitala are desenaţi 122 de kilometri de piste pentru biciclişti. În benzile verzi-galbene mărginite de 20.000 de stâlpişori din material plastic, Administraţia Străzilor a investit aproximativ 10 milioane de euro. „Afacerea” s-a desfăşurat în două etape, în 2008 şi în 2010. Doi ani mai târziu, adică de curând, Poliţia Rutieră a închis 80% dintre aceste piste, pe care le-a catalogat drept pericol public. Un business pe bani publici din care singurii câştigători sunt cei care l-au instrumentat.
Licitaţiile pentru proiectare, consultanţă, amenajarea şi semaforizarea pistelor devenite oficial impracticabile au fost câştigate de firmele Septembrie Consulting SRL, asocierea SC UTI Traffic Management SA & SC Dumava Semnalizare SRL şi asocierea Marcatin SA & Vesta Investments SRL & Marca Plast SA. Povestea datează din 2008, din timpul mandatului fostului primar general al Capitalei, Adriean Videanu. Atunci au fost amenajaţi primii 68 de kilometri de piste pentru biciclişti.
Benzile au fost gândite să treacă prin Capitală pe 34 de străzi, din Piaţa Constituţiei până pe Bulevardul Camil Ressu. De execuţie s-au ocupat firmele Marcatin SA şi Vesta Investments SRL, câştigătoarele licitaţiei organizate în 2007, cu un contract de 4.872.014 lei cu TVA. Încă de la inaugurare s-a constatat că unele piste nu au respectat lăţimea cerută în Caietul de Sarcini sau razele de curbură impuse de viteză, cum ar fi cele de pe Splaiul Independenţei, unde se formau chiar unghiuri drepte.
Mai mult, după regulile autohtone, în calea bicicliştilor şoferii şi-au parcat maşinile, iar autorităţile locale au montat bănci şi jardiniere. Contractul încheiat de cele două firme cu Administraţia Străzilor a expirat în 2012, aşa că de aceste piste pentru biciclişti acum nu mai răspunde nimeni.
Citeşte mai multe despre aceste contracte păguboase, pe www.incomemagazine.ro