Antena 3 CNN Actualitate Adevărul despre fenomenul shrinkflation | Avertismentul unui analist economic

Adevărul despre fenomenul shrinkflation | Avertismentul unui analist economic

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 17:11 24 Feb 2024 Modificat la 17:30 24 Feb 2024
 fenomenul shirnkflation
Adevărul despre fenomenul shirnkflation | Avertismentul unui analist economic Sursa foto: GettyImages

Totul a început când prețurile au crescut pe întregul lanț de aprovizionare la nivel global. Puşi în această situaţie producătorii și comercianții au început să caute soluţii din ce în ce mai creative pentru a-și recupera pierderile, iar unele dintre metodele aplicate nu sunt deloc în favoarea cumpărătorilor.  

Așa a apărut shrinkflation, o sursă majoră de stres când mergi la cumpărături. Cu alte cuvinte, plătești la fel, dar primești mai puțin sau suporți scumpirea, dar te enervezi maxim.

Întrebat despre acest fenomen, analistul economic Adrian Negrescu a lansat un avertisment. 

 ”Shrinkflation - o metodă prin care companiile încearcă să mențină prețurile la raft la un nivel care să le facă vandabile. Soluția în momentul în care cresc costurile de producție, logistice etc. este ori scăderea costurilor asociate, adică să umbli la calitate, la rețete ori reduci cantitatea de produs. Acesta este un fenomen internațional care va continua atâta timp cât avem o inflație ridicată. Cum România are o inflație dublă față de țările occidentale, să ne așteptăm la cel puțin 1-2 ani de produse din ce în ce mai mici", spune analistul economic, Adrian Negrescu, citat de ştiridecluj.ro.

Potrivit acestuia, fenomenul Shrinkflation nu este o încălcare a legislației, deși cam la asta ne gândim când analizăm efectele. 

”Nu, nu este o încălcare a legislației, tu încerci ca și companie să optimizezi costurile ca să poți să vinzi mai ieftin.

Prețurile sunt ca un elastic, dacă tragi prea mult de ele, dacă scumpești prea mult produsele, rămâi cu marfa nevândută. Companiile încearcă să rămână competitive într-o economie în care puterea de cumpărare scade.

Românii au ajuns să meargă la hypermarket ca la muzeu, să admire produsele, dar să nu și le poată permite.

Soluția e să încerci să stimulezi economia prin taxarea mai scăzută a muncii și prin stimularea companiilor de a crea locuri de muncă mai bine plătite”, a mai spus Adrian Negrescu.

×
x close