I. ”Pentru cei 24 de sponsori menționați în revista Dealu Spirii nr 9, ediția 3/2014, în perioada 2012-2014 au fost emise un număr de 29 de avize de securitate la incendiu și 24 de autorizații de securitate la incendiu”, ne-a comunicat sîmbătă ISU București-Ilfov, sub semnătura noului inspector șef, generalul de brigadă Gheorghe Pop.
Practic, din 24 de sponsori, 9 ceruseră autorizații și toți 9 au obținut autorizații pentru 24 de puncte de lucru.
Nu e vorba de toți sponsorii Asociațiilor de pompieri și ai ISU, care sînt de ordinul sutelor în București, ci doar de cei care apar într-un singur număr al revistei Asociației pompierilor, numărul din septembrie 2014.
De unde s-a pornit?
Mai mulți inspectori pompieri au declarat ziarului că în anii 2012-2014 li se impusese de către conducerea ISU un plan de cules sponsorizări.Drept răsplată, firmele care îi sponsorizau pe pompieri erau favorizate la eliberarea de autorizații și la controale.
Sponsorizările se făceau fie pe Asociații, fie direct la ISU.
Situația semnalată la București este asemănătoare în toate județele, au confirmat mai multe surse.
Potrivit unui magistrat militar, care a judecat arestarea pompierilor George Matei și Antonina Radu, ”sponsorizările fac parte din lanțul de vinovății care au dus la catastrofa de la clubul Colectiv”, pentru că, odată sponsorizați, pompierii nu-i mai pot controla corect pe cei de la care primesc bani.
La ISU București-Ilfov, sponsorii erau trecuți în revista glossy a Asociației Pompierilor.
Redactorul șef al revistei era chiar Stelian Duduș, șeful ISU din momentul în care cei doi pompieri acum reținuți și trimiși în judecată au fost, potrivit procurorilor DNA, în control pe cont propriu la Colectiv.
Mai multe, pe tolo.ro.