Alin Anastasescu, asociat la Colectiv, le-a declarat procurorilor că buretele de pe stâlpii de susţinere şi pe tavan a fost montat în 2013, materialele folosite fiind cumpărate în regie proprie, iar în vară buretele de pe tavan a fost curăţat, cel de pe stâlpi nefiind spălat pentru a nu se deteriora
Acţionarul principal al firmei care deţine Clubul Colectiv, Alin Anastasescu, a declarat, potrivit referatului cu propunere de arestare preventivă a celor trei patroni ai localului întocmit de procurorii Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (PICCJ), că este administrator al societăţii SC Colectiv Club SRL, împreună cu Cătălin Paul Gancea şi Costin Mincu, preluând spaţiul de la Salsa.
"Noi am preluat spaţiul de la SC Salsa, la momentul respectiv fiind doi administratori, eu şi Mincu Costin. Îmbunătăţirile pe care le-am adus la clădire au fost aplicarea buretelui antifonant în spaţiul interior şi tavanul fals din lemn. Ca modificări structurale, a fost scurtat barul cu doi metri pe o parte", a spus acesta. El a adăugat că, în anul 2014, Paul Cătălin Gancea a devenit asociat cu ei, iar cei trei acţionari au preluat spaţiul unde funcţionează Colectiv de la fabrica Pionierul.
"Existau trei modalităţi de lucru, prima dintre ele, în care evenimentul era integral organizat de noi, cea de-a doua variantă în care închiriam spaţiul, dar mai puţin barul, iar cea de-a treia variantă era să închiriem integral spaţiul şi barul inclusiv. Contractul era încheiat ca o garanţie să ne asigurăm consumul în bar. A doua variantă a fost folosită şi în seara de 30 octombrie 2015", a afirmat el.
Anastasescu a susţinut că atunci când s-a făcut renovarea nu i-a interesat preţul la alegerea buretelui folosit.
"Materialele pe care le-am folosit la renovare, respectiv buretele care a fost aplicat pe stâlpii de susţinere şi pe tavan, ştiam de la constructor că era ignifugant. La momentul respectiv, din discuţia pe care am avut-o cu constructorul, am vrut să alegem alt burete. Scopul buretului era asigurarea unei acustici corecte în sală. Nu ne-a interesat preţul atunci când am ales buretele. Aceste amenajări au avut loc în anul 2013, august. Concerte au avut loc în mod frecvent în club. Programul era de obicei vineri şi sâmbătă, dar uneori se modifica şi joi şi duminică, în funcţie de programul turneelor", se arată în declaraţia acestuia.
El a spus că renovarea s-a făcut în etape, prima dată fiind antifonat tavanul, după care au fost antifonate şi coloanele din faţa scenei.
"Nu există un contract cu o firmă care a făcut amenajarea, pentru materialele care au fost folosite la stâlpi fiind cumpărate în regie proprie. Materialul de pe tavan era plat, iar cel de pe coloane era piramidal. Factura de achiziţionare a buretelui de antifonare se află în contabilitatea firmei Music Hall", a susţinut Anastasescu. În declaraţia acestuia se arată că numărul maxim de persoane pe care ei l-au cuantificat "a fost de 800 de persoane, densitatea fiind de trei persoane pe metru pătrat conform unor studii de pe internet".
"Nu ştiu dacă se referă la spaţiu închis sau deschis. Spaţiul respectiv avea din construcţie o ieşire, care este funcţională, şi încă o ieşire care corespundea cu clubul Salsa. Ieşirea către Salsa este blocată, fiind închisă. Nu îmi aduc aminte cum era închisă uşa dinspre Salsa, pe partea noastră fiind montate staţii de amplificare. Nu ştiu cu ce era închisă uşa. Uşa a fost închisă în anul 2013, de la momentul la care noi am preluat clubul. Aparatura pe care noi am pus-o era până la nivelul genunchiului", a declarat el. Conform afirmaţiilor lui Anastasescu, în incinta clubului se fuma, iar aerisirea se făcea prin intermediul a patru ventilatoare - două de inducţie şi două de extracţie.
"Şi la toaletă era aerisire. Ferestre nu erau prevăzute în club, doar la uşa de acces erau geamuri. În vara anului 2015, s-au făcut activităţi de curăţire a buretelui antifonant, iar noi am închiriat un aspirator pentru a face curat. Nu ştiu ce substanţă a fost folosită, presupun că a folosit apă şi şampon. A fost curăţat şi tavanul. Buretele de pe coloane nu a fost spălat niciodată pentru că riscam să-l deteriorăm", a susţinut el.
Referitor la cea de-a doua uşă, cea care era spre Clubul Salsa, Anastasescu a declarat: "Nici măcar nu ştiu dacă era prevăzută cu cheie sau dacă era închisă şi pe partea noastră".
Totodată, el a afirmat că ştia de la Cătălin Gancea că exista un plan de evacuare afişat şi că acesta era poziţionat în interiorul clubului, pe peretele din dreapta cum se intra. Referitor la opţinea de a se amplasa acel container la intrare, Anastasescu a declarat: "A fost ideea noastră, pentru a lega garderoba de intrarea în club. S-a ocupat aceeaşi firmă care a făcut amenajarea clubului în 2013. Nu-mi aduc aminte cine a stabilit dimensiunile uşii. Singura discuţie a fost ca uşa să se deschidă în exterior. Din câte ştiu eu, ventilatoarele de la intrare sunt de inducţie. Ştiu că sunt de capacitate mare. Nu ştiu dacă au fost folosite în seara respectivă, pentru că eu nu am fost prezent. Era decizia staff-ului de la bar sau a organizatorilor".
Totodată, el a afirmat că nu aveau contract cu o firmă de pază, dar erau prezenţi totuşi doi bodyguarzi de la firma Hardcore Security, că aveau un contract cu Scorseze pentru alarma de club şi că nu ştie dacă există senzori de incendiu. De asemenea, el a spus că nu au avut probleme cu proprietarul, singura problemă fiind în anul 2013, referitoare la neplata chiriei.
"Autorizaţia de funcţionare de la primărie era obţinută pe metraj şi pe număr de scaune, respectiv 80 de persoane. Aceste lucruri le ştiam de la Cătălin. Din câte ştiu, existau hidrant la intrare în club şi extinctoare în interiorul clubului. În club erau suficiente extinctoare, din ce-mi aduc aminte două erau în bar, două în garderobă, unu la scenă şi erau şi sus la birou", a declarat Anastasescu.
La rândul său, Paul Cătălin Gancea a declarat, în timpul audierilor, că este administrator al societăţii SC Colectiv Club SRL, împreună cu Alin Anastasescu şi Costin Mincu, dar că nu ştia despre organizarea evenimentului din 30 octombrie şi că el nu se ocupă de organizare.
"Cei care se ocupă sunt Mincu Costin şi Anastasescu Alin. Atribuţiile mele nu sunt definite în mod concret. Între noi, cei trei administratori, era o înţelegere mai mult verbală, prin care ne-am împărţit mai multe roluri, eu ocupându-mă mai mult de partea de contabilitate, de angajări, de contractele de muncă. Din punctul meu de vedere, aveam toate avizele şi autorizările necesare pentru funcţionarea societăţii. În anul 2014, atunci când am intrat eu în club, în perioada octombrie-noiembrie, două persoane care au spus că sunt de la pompieri şi de la PSI au venit la firma noastră şi ne-au întrebat dacă avem documentul în baza căruia putem funcţiona, ulterior tot aceştia ne-au întocmit dosarul", a declarat el
Gancea a spus că dosarul respectiv se află la el la birou, acesta fiind situat lângă clubul Colectiv, în incinta fabricii, "perete în perete cu clubul Colectiv", şi că, din câte a văzut, în dosar sunt norme de siguranţă, un plan de evacuare în caz de incendiu. El a mai spus că aceste documente sunt realizate în numele lui Costin Mincu şi sunt semnate de el.
"La momentul la care eu am devenit acţionar al clubului, amenajările interioare fuseseră deja efectuate. Inclusiv antifonările tavanului şi ale stâlpilor de susţinere. Activitatea specifică clubului este de organizare a unor evenimente live şi concerte şi foarte rar evenimente private. În cadrul acestor concerte, nu ştiu dacă s-au folosit obiecte pirotehnice. Atunci când aveau loc astfel de evenimente, această parte efectiv de organizare nu intra în responsabilitatea mea, de cele mai multe ori eu nu participam, pentru că aveau loc seara târziu", a declarat el.
Gancea a spus, referitor la evenimentul din 30 octombrie, că nu ştia că va avea loc, nici la ce oră începe şi când se termină, dar că avea "idee că urma să aibă loc un concert prin intermediul aplicaţiei de pe Facebook", fiind anunţat în jurul orei 21.30, în 30 octombrie.
Referitor la seara respectivă, el a spus că se afla la birou şi că a plecat în jurul orei 22.20-22.25, iar din club se auzea muzică, dar nu ştie de cât timp începuse concertul. El a a mai spus că acţionarii au birouri separate, iar cu el în birou se mai aflau"Cristi Gomoi, un prieten Ovidiu Pop". Despre Alin Anastasescu, el a declarat că ştie că a fost în club mai devreme, după care a plecat în oraş, şi că nu ştie unde era Costin Mincu.
"În legătură cu amenajările din interior, pot preciza că era burete antifonant amplasat pe stâlpii de protecţie, cât şi pe tavan. Scopul acestor bureţi este de a izola fonic, ştiu acest aspect de la Alin Anastasescu. Nu ştiu cum se întreţin aceşti bureţi şi nici nu ştiu dacă au fost întreţinuţi. Ştiu doar că au fost spălaţi la un moment dat, probabil cu apă. Nu am fost prezent la momentul în care s-a făcut curăţenie. Ca atare, nu ştiu cine a efectuat activitatea respectivă şi în ce fel. Incinta era dotată cu patru ventilatoare, fiind montate aproape de tavan, diametral opuse, dispuse două pe o parte, două pe o parte. Nu ştiu cum funcţionează aceste ventilatoare. În general, la spectacole la care participă multe persoane, aceste ventilatoare funcţionează. Se fuma în interiorul clubului. Întrucât eu aşa am intrat în societatea Colectiv, nu am făcut niciun fel de verificare cu privire la materialele care sunt pentru izolare acustică, ca atare, nu am verificat dacă sunt ignifuge sau uşor inflamabile", a declarat Gancea.
El a mai spus că la evenimentele din club participau în medie 500-600 de persoane şi că şi el a participat la concerte, sala părându-i-se încăpătoare, "deoarece puteai să dansezi şi să nu te atingi de alte persoane".
Celălalt asociat al clubului, Costin Mincu, a declarat la audieri că anterior a fost administrator la SC Music Hall, care a încetat contractul de închiriere cu fabrica Pionierul, iar ulterior contractul a fost încheiat cu SC Colectiv Club.
"Iniţial, eu şi Anastasescu Alin am închiriat spaţiul fabricii Pionierul în care funcţiona clubul Guantanamo, care era deţinut de aceiaşi proprietari ai clubului Salsa. În anul 2013, Alin Anastasescu a contactat o firmă a cărei denumire nu mi-o amintesc, dar despre care ştiu că persoana de contact era Ştefan, iar din câte cunosc se ocupa cu tratamente acustice, echipamente audio şi amenajări interioare. La discuţiile purtate de Alin şi respectivul Ştefan, la unele dintre ele am participat şi eu, şi acel domn Ştefan îşi oferea disponibilitatea să ne furnizeze în special boxe. Am participat la discuţia referitoare la amenajarea interioară a spaţiului. Anastasescu Alin dorea să aibă o acustică bună în interiorul clubului, iar din acest considerent a vorbit cu mai multe persoane din domeniul respectiv. Din câte am înţeles, s-a interesat pe internet, dar şi comunicând cu mai multe persoane în ce modalitate poate fi tratat acustic spaţiul respectiv. Ştiu că la un moment dat a fost aleasă pentru acel tratament acustic al spaţiului firma acestui domn Ştefan, fără să ştiu criteriile", a declarat Mincu.
El a spus că în vara anului 2013, "respectivul domn Ştefan prin firma lui şi cu angajaţii săi s-au apucat de lucrarea ce însemna tratamentul acustic".
"Iniţial, Ştefan cu angajaţii săi a curăţat tavanul, după care a fost aplicat un burete pe tavan, iar la final a montat un panou din lemn peste buretele respectiv. Fac precizarea că în perioada respectivă, am văzut din când în când această activitate efectuată, dar nu până la finalizare, întrucât mă deplasam la Vama Veche unde aveam o altă afacere. (...) Nu cunoşteam proprietăţile materialului folosit, respectiv buretele despre care am făcut vorbire, în sensul dacă este ignifug sau uşor inflamabil. Respectivul domn Ştefan ne-a asigurat verbal de calitatea lucrării efectuate. Nu am avut de la început decât o idee de buget estimativ, în scopul amenajării acestui spaţiu, inclusiv din punct de vedere al acusticii pe care asociatul meu Alin o dorea, iar persoana care a efectuat lucrările nu ne-a prezentat de la început un deviz estimativ, ceea ce s-ar traduce în faptul că Alin îi spunea ce doreşte, domnul Ştefan spunea că va face lucrul respectiv, iar ulterior, după ce era efectuat, primeam devizul. Aşa s-a făcut că cheltuielile au depăşit bugetul propus iniţial. Din acest motiv, între mine şi Alin au început să apară nişte discuţii, pe care le apreciez ca fiind întemeiate reciproc. După ce au fost efectuate lucrări de amenajare, am dat drumul la club, folosind aparatură de sonorizare pe care o închiriam de la diverse persoane", a declarat el.
Mincu a spus că, ulterior, fiind o investiţie mare, iar afacerea nefiind la momentul respectiv profitabilă, Alin Anastasescu i-a propus să intre în afacere şi Paul Cătălin Gancea.
"Consider că materialele cumpărate de la domnul Ştefan au fost de calitate, deoarece Alin Anastasescu nu ar fi făcut rabat de la calitate. Aceasta o afirm în lumina a ceea ce s-a discutat în ultimele două zile. În spaţiul respectiv se organizau evenimente în cadrul cărora se fuma", a susţinut el.
Totodată, el a spus că, iniţial, când au preluat clubul, exista o cale de acces în clubul Colectiv, prin clubul Salsa.
"Uşa era situată în lateralul scenei. Când am intrat să vedem clubul, am remarcat că din clubul Colectiv se putea ieşi direct afară, prin intermediul unei alte uşi metalice. Noi am montat containerul, am lărgit uşa de la intrare, pentru a uşura accesul. După ce am creat această ieşire, uşa din spate care corespunde cu clubul Salsa a fost închisă, pentru că aşa au dorit cei de la Salsa care nu au dorit să rămână deschisă uşa", a afirmat el.