Mircea Toader. Instructor de zbor. Un pilot cu 30 de ani de experienţă şi cu mii de ore la manşa a zeci de avioane. Ultimul l-a omorât în câteva minute.
La ora 13:00, pilotul Mircea Toader şi colegul său, Victor Huci, s-au urcat în avion pentru încă un zbor test. La aproape un minut de la decolare, motorul s-a oprit şi aparatul s-a înclinat. Se afla la 300 de metri înălţime. Nu a mai putut fi îndreptat şi s-a prăbuşit. S-a împrăştiat câţiva metri pe câmp şi a luat foc.
Fotografie cu Mircea Toader, pilotul care şi-a pierdut viaţa
Incredibil, dar pilotul supravieţuitor a avut puterea să vorbească. În 20 de minute, pilotul supravieţuitor a ajuns cu elicopterul la Spitalul Floreasca din Capitală. Colegul său, însă, a ars odată cu avionul. Şi a rămas acolo.
Zborul de marţi trebuia să aibă loc la 400 de metri altitudine, însă în momentul în care aparatul a ajuns la 200 de metri s-a auzit ceea ce specialiştii numesc "rateu la motor", iar după acel zgomot avionul a căzut pe câmp, luând foc la impactul cu solul.
Imagini cu Mircea Toader:
Informaţii despre avionul prabuşit
Avionul prăbuşit este un F99 Rambo şi se afla la cel de-al doilea zbor. ''RAMBO'' este un avion din categoria "ultrauşor", care poate fi utilizat de personal având licenta de pilot ULM, adică pilot amator. Este o constructie în intregime metalică,cu aripa sus, având două locuri alaturate.
Aparatul are caracteristici foarte apreciate de către cei care l-au zburat: sprinten, dar îngăduitor, practic,consum de combustibil remarcabil de mic la croaziera economica: 8-10 litri pe oră.
Datorită soluţiei constructive alese, este foarte robust,suportând fără probleme aterizari dure. Nituirea cu nituri bătute şi sistemul de protecţie anticorozivă asigură o longevitate fără rival celulei,estimată la zeci de ani.