Unii inspectori de daune validează dosare din accidente false, iar facturile sunt plătite de firmele de asigurări pentru care lucrează. Service-urile auto fac şi ele profit din piese pe care nu le înlocuiesc sau din denumiri modificate în devize pe care inspectorii nu le-au identificat.
În timp ce angajaţii fac bani mulţi, firmele de asigurări pun paguba pe umerii şoferului cinstit. Care, de cele mai multe ori, plăteşte o poliţă RCA scumpă şi degeaba.
Firmele care încheie poliţe RCA pierd astfel sute de mii de euro lunar. Paguba este recuperată de la şoferii cinstiţi şi tineri. De exemplu, O persoană până în 30 de ani care conduce un o maşină cu un motor de 1,6 litri şi 90 de cai putere va plăti, în medie, circa 2.000 de lei pe an adică de aproximativ patru ori mai mult decât în 2013.
Anul trecut, până la sfârsitul lunii septembrie, au fost avizate peste 200 de mii de dosare de daune, pentru care firmele de asigurări au plătit aproape 1,4 miliarde de lei. Dintre aceste, peste 1600 de dosare au fost respinse pentru că investigaţiile nu au confirmat accidentele.