Guvernul României intenţionează
să investească 8 milioane de euro într-un proiect amplu care
are ca scop promovarea inaginii României în străinătate.
Programul se va numi ?Români în Europa" şi se va
desfăşura pe parcursul a opt luni de zile, urmărind îmbunătăţirea
percepţiei comunităţiide români şi a ţării noastre în
Italia şi în Spania.
Procedurile pentru organizarea unei
campanii de comunicare au fost demarate de Agenţia de Strategii
Guvernamentale. Instituţia a lansat la începutul acestei luni
anunţul în vederea selectării agenţiilor de comunicare
interesate de realizarea a două campanii în Italia şi Spania.
Procedura de selecţie se va face pe baza unor criterii de calificare
sau selecţie. Agenţiile interesate trebuie să prezinte o garanţie
de participare de 300.000 de lei pentru fiecare proiect în
parte.
Termenul-limită pentru depunerea
ofertelor este 7 aprilie. În urma acestei preselecţii, Agenţia
va stabili o listă de maximum cinci societăţi. Selecţia va fi
făcută de o comisie, principalul criteriu fiind oferta economică
cea mai avantajoasă. Proiectul are drept obiective îmbunătăţirea
imaginii comunităţii de români în mass-media prin
sporirea vizibilităţii în spaţiul public, prevenirea şi
combaterea prejudecăţilor faţă de românii din Italia şi
Spania şi informarea transparentă a opiniei publice din România
cu privire la acţiunile de comunicare derulate în Italia şi
Spania.
La cerea Agenţiei de Strategii
Guvernamentale, la sfârşitul anului trecut, a fost realizat un
studiu sociologic despre ?Comunitatea românească în
Italia. În urma studiului a rezultat că aproape 30% din
românii care lucrează în Italia consideră că sunt
discriminaţi la locul de muncă.
Antena3.ro