CFR Călători a plătit deja 2 milioane de euro pentru o locomotivă electrică, ce poate circula cu viteza de 200 de kilometri pe oră. Achiziţia pare inutilă, în condiţiile în care, în România, trenurile nu pot circula nici măcar cu viteza minimă stabilită de legislaţia europeană, notează Jurnalul Naţional.
CFR Infrastructură ar trebui să asigure o viteză minimă de 160 km/oră pentru trenurile de călători şi de 120 km/oră pentru cele care transportă marfă, pe Coridoarele Pan Europene.
Trenul de viteză achiziţionat ar trebui să circule pe ruta Bucureşti-Constanţa, însă lucrările de modernizare a liniei de cale ferată sunt întârziate cu şase luni, din cauza lipsei fondurilor.
Oficialii de la Transporturi par să ignore starea jalnică a infrastructurii feroviare.
La peste 5.000 de kilometri din totalul reţelei feroviare, termenul-limită la care trebuiau făcute reparaţii capitale a fost depăşit deja. În aceeaşi situaţie sunt aproape 11.000 de poduri şi podeţe de pe calea ferată. Iar problemele nu se opresc aici. În ultimii şapte ani, lungimea totală a reţelei de cale ferată s-a micşorat cu 645 de kilometri.
Cu o aşa infrastructură nu este de mirare că accidentele se ţin lanţ. În septembrie, pe calea ferată din România s-au produs trei accidente feroviare, în mai puţin de 24 de ore.
Antena 3