În noaptea de 17 spre 18 august, trei persoane, doi adulți și un copil, se aflau într-un autoturism pe Autostrada București Pitești, îndreptându-se spre Capitală.
Mașina lor a intrat în coliziune cu un remorca unui TIR care întorcea pe autostradă, încercând să evite un control ISCTR.
După accident, șoferul a declarat în fața anchetatorilor că a montat un magnet pe impulsorul cutiei de viteze pentru a manipula aparatul tahograf și a altera timpii de conducere, apoi și-a continuat drumul pe autostrada A1, sensul București-Pitești.
Ulterior, a părăsit autostrada pe breteaua Pitești Sud - Craiova și a pătruns pe pasarela care traversează A1, de unde a observat echipajul ISCTR oprit pentru control.
Pentru a evita controlul și o sancțiune contravențională, întrucât figura pe tahograf ca aflându-se în perioada de repaus, șoferul a depășit linia continuă, a pătruns pe contrasens pe breteaua de pe ieșire de pe autostradă spre Cătanele, și s-a deplasat neregulamentar 700 de metri până pe A1.
În continuare, șoferul a pătruns din nou pe autostradă, pe contrasens, virând stânga și nu dreapta, înaintând spre sensul de mers Râmnicu Vâlcea-București.
A oprit câteva momente pe banda de urgență, apoi a pus avariile, a continuat deplasarea pe banda de decelerare, iar apoi a pătruns succesiv pe banda 1 și banda 2 și a virat stânga spre breteaua de ieșire de pe autostradă (Pitești Sud-Craiova), blocând într-o poziție transversală ambele benzi ale sensului spre București.
Atunci s-a produs coliziunea cu autoturismul care circula pe sensul dinspre Râmnicul-Vâlcea spre București, potrivit clujust.ro.
Soțul victimei, aflat la volan, a încercat să evite coliziunea, dar a lovit parapetele de pe marginea autostrăzii, apoi a ricoșat în remorca TIR-ului, care bloca, transversal, ambele sensuri de mers către București.
În urma coliziunii, soția șoferului, în vârstă de 25 de ani, a fost grav rănită și transportată la spital unde a murit, iar fiica acestuia, în vârstă de 1 an și 10 luni, a murit la locul accidentului.
Ulterior s-a stabilit că autoutilitara nu avea nici poliță RCA, copia depusă la dosar fiind falsă.