Dintre cei 1.000 de turişti români blocaţi în Antalya numai unul singur a depus reclamaţie la ANPC. În urma reclamaţiei, agenţia de turism a fost amendată cu 15.000 de lei, pentru că nu s-a supus verificării.
"La Comisariatul Bucureşti s-a primit o singură sesizare de la un turist care a fost blocat în Antalya. Inspectorii au verificat agenţia respectivă, Premium Holidays, amenda fiind de 15.000 de lei pentru că s-a opus controlului şi nu a prezentat actele solicitate", a spus preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, citat de
Mediafax. Preşedintele ANPC i-a sfătuit pe consumatori să reclame astfel de abuzuri, "să nu fie mulţimiţi că s-au întors în ţară cu bine, că şi-au rezolvat problema şi să nu îi mai intereseze de ceilalţi".
Peste 1.000 de turişti români au fost blocaţi, timp de mai multe zile, în staţiunea turcă Antalya după ce agenţia de turism Premium Holidays, de unde şi-au cumpărat vacanţele, a întâmpinat dificultăţi financiare.
Turiştii români nu s-au putut întoarce imediat în ţară pentru că agenţia de turism Premium Holidays nu le-a putut pune la dispoziţie un avion cu care să se întoarcă.
360 de români au fost aduşi, în cele din urmă, în ţară de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi mai multe agenţii membre.
Luni seară, în România a mai ajuns un lot de 350 de turişti români, iar în prezent se caută soluţii pentru repatrierea ultimilor 350 de turişti.