Specialistul în ştiinţe cognitive este de părere că şcoala ar trebui să-i încurajeze pe copii să-şi recunoască greşelile. De asemenea, profesorul susţine că modelul educativ actual pune o importantă prea mare pe note.
Comentariile profesorului Guy Claxton au venit ca urmare a unui studiu potrivit căruia capacitatea de adaptare şi curiozitatea sunt două elemente esenţiale în obţinerea succesului pentru elevi.
„Guma de şters este un instrument al diavolului pentru că perpetuează o cultură a ruşinii de a comite greşeli. Este o modalitate de a minţi lumea, de a spune „nu am făcut niocio greşeală, am făcut totul bine din prima”, a declarat profesorul pentru The Telegraph.
„Avem nevoie de o cultură în care copiii să nu se teamă să comită greşeli, să fie capabili să-şi recunoască greşelile şi să înveţe din ele. O cultură care să încurajeze copiii să-şi îmbunătăţească acţiunile, nu să fie presaţi să dea răspunsurile corecte rapid ca să pară inteligenţi”, a adăugat profesorul.
"Copiii ar trebui să fie învăţaţi să se concentreze pe procesul care duce către un răspuns corect”, a mai spus Guy Claxton, citat de BBC News.
Purtătorul de cuvânt al Asociaţiei britanice pentru Educaţie Primară susţine că interzicerea gumelor de şters reprezintă o măsură draconică, dar că există într-adevăr situaţii în care copiii nu ar trebui să utilizeze acest intrument. „Dacă aş preda o oră de matematică, aş vrea să ştiu cum au ajuns elevii la un anumit răspuns”, spune John Coe. "Greşelile reprezintă o etapă importantă în procesul de învăţare", a adăugat oficialul britanic.