Antena 3 CNN Economic Auto Test drive Antena3.ro. Alfa Romeo MiTo - simbioza între design şi performanţă (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Alfa Romeo MiTo - simbioza între design şi performanţă (FOTO)

Florin Tulbure
5 minute de citit Publicat la 00:00 14 Iul 2009 Modificat la 00:00 14 Iul 2009
Test drive Antena3.ro. Alfa Romeo MiTo - simbioza între design şi performanţă (FOTO)
ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Prezentată oficial pentru prima oară acum aproximativ un an, Alfa Romeo MiTo este maşina care ia cu asalt segmentul mini, dominat până nu de mult de Mini Cooper. Antena3.ro a testat de curând acest automobil, cu echiparea standard Progression şi motorizarea JTD 1.6, ce dezvoltă 120 cai putere.

Numele MiTo nu a fost ales întâmplător de italieni, el având o dublă semnificaţie. Maşina a fost proiectată în Milan şi este construită în Torino. În acelaşi timp, Mito înseamnă ?mit? în italiană. Vehiculul se adresează atât femeilor cât şi bărbaţilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani.

Că a fost construită în Milan, capitala modei europene, se vede foarte bine la designul exterior, dar şi la cel interior. Cu alte cuvinte, Alfa Romeo MiTo este foarte frumoasă. Maşina a captat interesul şi privirile tuturor, oriunde s-a aflat în timpul testului. Şi nu culoarea roşu aprins a fost motivul, ci, efectiv, sex appeal-ul pe care-l emană.



MiTo este inspirată din modelul Alfa 8C Competizione, împrumutând o parte din trăsăturile ei. Este vorba de grila radiatorului, forma farurilor şi a proiectoarelor, a stopurilor cu LED-uri, dar şi de aripile proeminente. Designerii italieni au pus suflet când au desenat acest automobil, lucru care se vede foarte bine în imagini, fiind încă şi mai evident în realitate.



La interior, Alfa MiTo nu se lasă mai prejos. Influenţele derivate din spiritul latin, al celor care au proiectat-o, se regăsesc şi aici. Altfel spus, maşina este şic, atât prin formele frumoase adoptate la interior cât şi prin materialele calitative alese pentru bord scaune şi uşi.



Unii s-ar putea declara însă deranjaţi de aspectul glamour al interiorului. Pentru aceştia, există soluţia unuia negru în totalitate, care-i conferă o anumită sobrietate maşinii. Se mai poate opta pentru un interior cu pete de albastru, pe bord scaune şi uşi.



Ţinuta la drum a maşinii este exemplară. MiTo pare lipită cu superglue de şosea. La fiecare curbă mai strânsă nu pare a simţi ceva, doar şoferul poate fi deranjat de forţele gravitaţionale care trag de el fără milă. Maşina îşi va continua însă drumul cu nonşalanţă. Acest punct în plus poate fi considerat şi un dezavantaj de cei ce preferă călătoriile confortabile, având în vedere că suspensiile sunt destul de tari.



Volanul, reglabil atât vertical cât şi axial, se întăreşte la viteze superioare. Poziţia la condus poate fi înaltă, sau joasă, în funcţie de preferinţe, vizibilitatea este bună, doar în spate fiind ceva mai scăzută din cauza lunetei minuscule. Frânele sunt foarte precise, ABS-ul făcându-şi datoria cu brio. La frânarea bruscă, de ajutor în evitarea unui impact este şi sistemul care porneşte automat avariile, avertizându-l pe cel din spate de pericol.

Motorul 1.6 JTD de 1,598 cc dezvoltă 88 kW (120 CP) la 3750 rpm iar cuplul maxim, de 320 Nm, este obţinut la 1750 rpm. Propulsorul este ?legat? la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte. Acceleraţia de la 0 la 100 de kilometri pe oră se realizează în 9.9 secunde. Viteza maximă este de 198 km/h.



Propulsorul reuşeşte să surprindă neplăcut iniţial, creând falsa senzaţie că este unul leneş. Dar acest lucru se datorează doar sistemului cu care se tot laudă Alfa Romeo: DNA. Iniţialele vin de la cele trei moduri de condus în care se poate comuta: Dynamic, Normal şi All Wheather.

Ei bine, dacă cel din spatele volanului iubeşte condusul sportiv şi nu optează pentru modul Dynamic va fi dezamăgit de Alfa MiTo. Asta pentru că doar în acest mod maşina îşi arată colţii. Acceleraţia răspunde instantaneu, iar direcţia şi suspensia se schimbă, oferind o stabilitate mai bună în viraje.




Consumul nu este influenţat de niciunul dintre modurile DNA. A fost constant, de 6,5 litri la suta de kilometri. Ocazional, dar foarte rar, a mai scăzut la 5,8. Însă acest fapt ţine foarte mult de stilul de condus al şoferului. Dacă este unul agresiv, trebuie să se aştepte la un consum mediu de 6,5l/100 km, ceea ce nu este rău deloc. Emisiile de CO2 sunt rezonabile, valoarea acestora fiind de 122g/km.



La capitolul siguranţă, trebuie precizat că Alfa Romeo MiTo a obţinut 5 stele la testele euro NCAP. Printre sistemele de siguranţă, disponibile din standard, se numără 7 airbag-uri, tetiere active, coloana de direcţie cu deformare controlată, VDC (Electronic Vehicle Dynamic Control), care include o grămadă de sisteme ? ABS, ASR, BAS, CBC, DST, EBD, MSR, Electronic Q2.


Ce înseamnă prescurtările nu este atât de important. Vital este însă că sistemele enumerate au efect, maşina fiind stabilă şi oferind un sentiment de siguranţă atât în condiţii de carosabil umed cât şi în cele normale.



Echiparea standard, Progression, este destul de bogată. Iată doar câteva dintre cele disponibile pentru această variantă: aer condiţionat, filtru antipolen, radio cd cu mp3 şi 6 difuzoare, comenzi pe volanul îmbrăcat în piele, geamuri şi oglinzi electrice, senzor de ploaie etc.




Concluzii:
Alfa Romeo MiTo este o maşină sexy, atât la exterior cât şi la interior. Aşadar, în materie de design, publicul ţintă (tinerii între 18 şi 30 de ani) nu va fi dezamăgit. Nici la capitolul motorizare nu stă rău, sunetul şi performanţele propulsorului testat fiind foarte bune, oferind în acelaşi timp şi un consum rezonabil.




Posesorii unei MiTo ar putea fi deranjaţi de lipsa unei mufe auxiliare pentru player-ul personal, oferită în standard. Este, totuşi, disponibil sistemul Blue & Me cu port USB, pentru cei ce nu doresc să asculte doar muzica oferită de radio sau CD-uri.

De asemenea, sistemul DNA (Dynamic, Normal, All Wheather) poate fi enervant deoarece nu rămâne în modul setat de şofer după oprirea şi repornirea motorului.

Per total însă, Alfa Romeo MiTo este o maşină reuşită, şi nu numai la capitolul design. Stabilitatea sa în viraje şi în condiţii de carosabil dificil, gama largă de motoare oferite, care consumă puţin şi au performanţe ridicate, echiparea bogată din standard, toate vor fi pe placul celor care optează pentru ea.





Varianta testată costă 18.060 euro, cu TVA inclusă, iar preţurile pornesc de la 13.990 euro, inclusiv TVA, pentru modelul 1.4 MPI, 78 CP şi echiparea Progression.


Text & Foto: Florin Tulbure, Antena3.ro

×
x close