Antena 3 CNN Economic Auto Maşinile parcate ilegal vor fi ridicate din toate sectoarele Capitalei. Primăria scoate la licitaţie serviciul

Maşinile parcate ilegal vor fi ridicate din toate sectoarele Capitalei. Primăria scoate la licitaţie serviciul

1 minut de citit Publicat la 23:11 25 Feb 2010 Modificat la 23:11 25 Feb 2010
Maşinile parcate ilegal vor fi ridicate din toate sectoarele Capitalei. Primăria scoate la licitaţie serviciul

Nu avem parcări nici pentru jumătate dintre maşinile care circulă în Bucureşti, dar măcar vom avea o firmă care să le ridice pe toate cele parcate ilegal. Din toată Capitala, nu numai din patru sectoare ca până acum. Consilierii municipali se pregătesc să scoată la licitaţie serviciul care aduce atât de mulţi bani în buzunarele unora.

În Bucureşti sunt peste un milion şi jumătate de maşini. Însă locuri de parcare au cel mult jumătate dintre ele. În schimb, edilii au angajat firme de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar.

?S-au introdus sensuri unice pe o treime din străzile secundare ale Sectorului 1, ca măsură de fluidizare a traficului dar şi ca o alternativă pentru locurile de parcare?, spune Alexandru Ichim, reprezentant al Primăriei Sectorului 1.

Şoferii din sectoarele 1,2, 3 şi 6 sunt cei mai dezavantajaţi. Rămân şi fără maşini şi au de plătit şi cel mai mult dintre toţi europenii.

La Paris te costă 138 de euro ca să-ţi recuperezi maşina pe care ţi-au ridicat-o autorităţile dacă ai parcat ilegal. Tot cam la fel de mult trebuie să ai în buzunar şi la Barcelona dacă te gîndeşti să-ţi laşi maşina pe interzis. Cel mai scump e la Londra. Primăria îi taxează cu 420 de euro pe cei care îşi lasă maşinile aiurea. La Bucureşti în schimb, taxa variază între 150 de euro şi 200 de euro. Diferenţa o face însă ziua de cazare a maşinii în parcul auto. În timp ce în toate marile oraşe europene nu depăşeşte zece euro, la noi cea mai ieftină este 30 de euro dar ajunge şi la 70 de euro.

In Europa în taxa de ridicare a maşinii e inclus şi bunul simţ. Şoferul găseşte un bilet cu un număr de telefon şi locaţia de unde-şi poate lua maşina înapoi. La noi, trebuie să dea telefoane la poliţie, la informaţii, la prieteni şi abia apoi află că maşina i-a fost ridicată. Unde e dusă află după alte telefoane. După scandalurile fără sfârşit şi ridicările abuzive, consilierii muncipali vor să reglementeze haosul ridicărilor, să stabilească o singură firmă şi un singur tarif pentru Bucureşti.

Observator

×
x close