Pentru un Volkswagen Golf IV din 2003, a cărui valoare de piaţă este acum de 4.500 de euro, taxa auto sare la aproape 3.000 de euro.
În cazul motoarelor mai mari saltul este şi mai dramatic. O Toyota din 2004 cu un motor de 2500 de centimetri cubi va avea o taxă de poluare de aproape 9.000 de euro, sensibil mai mare decât valoarea de piaţă a maşinii.
Pentru un Opel Astra de acum doi ani noua taxă este de 1500 de euro chiar dacă maşina este euro patru. Chiar şi pentru maşinile de anul trecut cu motoare mai mici taxa se triplează.
Pentru maşinile noi cu motor euro patru, taxa auto rămâne suspendată. Ambele măsuri vor intra în vigoare de la data de 15 decembrie, dar România este deja inundată de maşini vechi. Preţurile au scăzut oricum mai ales că mulţi români nu mai sunt capabili să îşi achite nici ratele la maşinile noi.
Prima de casare a fost majorată de la 3.000 lei la 3.800. Se estimează că vor fi scoase din uz un număr de 60.000 de maşini, bugetul total alocat acestui program fiind de 228 milioane lei, potrivit surselor citate.
Taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi a fost suspendată de Guvern printr-o ordonanţă de urgenţă în urmă cu trei săptămâni. Decizia a intrat în vigoare de la 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană.
Antena3.ro