Acumulatorul oferă o autonomie de peste 250 kilometri. Iniţial, MINI E va fi disponibil pentru clienţi selectaţi ca parte a unui proiect-pilot în statele americane California, New York şi New Jersey. Planul prevede ca circa 280 MINI E să ruleze pe drumurile din California şi aproape 200 să fie în circulaţie în New York şi New Jersey. Clienţii MINI E îşi vor unii forţele cu experţii BMW pentru a contribui la evaluarea ştiinţifică a proiectului.
Compania intenţionează să extindă proiectul MINI E şi în Europa. Premiera mondială a noului MINI E a avut loc în zilele dedicate presei de la Salonul Auto de la Los Angeles, 19 şi 20 noiembrie.
Sistemul de transmisie electric a noului MINI E produce un vârf al cuplului de 220 Newton metri, oferind o acceleraţie de la 0 la 100 km/h (62 mph) în 8,5 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 152 km/h (95 mph). Bazată pe actuala gamă MINI, maşina va fi disponibilă iniţial ca model cu două locuri, spaţiul eliberat de bancheta modelului de serie fiind rezervat acumulatorului litiu-ion.
În SUA, utilizatorii pot încărca bateria complet consumată într-un interval de timp foarte scurt prin folosirea unui panou care este distribuit cu fiecare MINI E. Acesta va fi instalat în garajul clientului, va permite un amperaj mai mare şi astfel va furniza timpi de încărcare mult mai mici. Panourile reîncarcă complet acumulatorul după aproximativ două ore şi jumătate. Un kilowatt-oră este utilizat pentru parcurgerea a 5,4 mile. O reîncărcare completă extrage un maximum de electricitate de 28 kilowatt-oră.
Pe termen mediu, BMW Group doreşte să înceapă producţia unor automobile complet electrice ca parte a strategiei sale, intitulată Number ONE. Dezvoltarea unor concepte inovatoare pentru mobilitatea în marile aglomerări urbane, în cadrul "project i", include între obiectivele sale şi utilizarea unei transmisii complet electrice.
Antena3.ro