Totuşi, cei mulţi dintre americani au declarat că vor fi mai selectivi în privinţa produselor pe care le vor cumpăra. Black Friday este adesea cea mai aglomerată zi de shopping din preajma sezonului sărbătorilor de iarnă, reprezentând o cincime din totalul vânzărilor anuale de retail din SUA.
Comportamentul consumatorilor americani este atent monitorizat în această zi, pentru a vedea dacă acesta s-a schimbat în sens pozitiv după criza criza financiară globală care a condus anul trecut la cel mai prost sezon de cumpărături, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, din ultimele patru decenii.
Retailerii americani se aşteaptă la un sezon decent în comparaţie cu precedentul. ?Se simte o diferenţă notabilă faţă de anul trecut când ne prăbuşeam de pe o stâncă încercând să ne apucăm de câte o rădăcină în cădere?, a declarat Terry Lundgren, CEO al Macy's Inc.
Aproximativ 134 de milioane de consumatori americani sunt spun că-şi vor face cumpărăturile de sărbători în acest weekend, potrivit unui studiu al Federaţiei Americane de Retail. Cel mai mare aflux de persoane este aşteptat la magazinele de discount ca Wal-Mart şi Target, urmate de Macy's şi Kohl's.
Antena3.ro