Trebuie precizat că decizia nu este una a consiliului, ci doar o propunere ? Asociaţia pentru Promovare Turistică a Municipiului ar urma să facă lobby pentru aliminarea acestor magazine, pe lânga activitatea de bază ? infochioşcuri şi trasee turistice. Ca atare, cel puţin deocamdată, nu este vorba de obligativitatea mutării magazinelor. Pe lângă imaginea violată a Bucureştiului, consilierii îşi doresc ca tinerilor să nu le mai fie stârnită curiozitatea, iar adulţii să nu mai fie tentaţi să intre în sex-shopuri... Aceasta cu toate că, în cartiere, numărul copiilor, adolescenţilor şi a găştilor de cartier este net superior centrului Capitalei.
Ţinând cont că magazinele pentru adulţi nu se apropie de topul neajunsurilor Capitalei în ochii vizitatorilor, Antena3.ro a discutat cu câţiva reprezentanţi ai acestor magazine, situate pe Bdul Magheru, în inima Bucureştiului. ?Avem clienţi români consacraţi care cumpără mereu de la noi?, ne spune Cornel, adăugând că cei mai mulţi cumpărători ? circa 60% - sunt turişti străini. Desigur, aceştia nu s-ar deplasa pe străduţe întortocheate în căutarea obiectelor plăcerii. ?Suntem singurul magazin cu vitrină transparentă, spaţiul ne permite să aducem în faţă obiectele de îmbrăcăminte ? rochiţe, veste, body-uri.?
La nivelul inferior, ascuns de privirile indiscrete ale minorilor, găseşti un întreg arsenal de jucării sexuale, lubrifianţi, parfumuri cu feromoni, pompe pentru mărirea permanentă a penisului, lenjerie şi cătuşe comestibile, filme, chiar şi papuci cu aspect tematic. ?Au fost oameni care au venit să ne întrebe dacă avem prostituate la subsol... De parcă Bdul Magheru n-ar fi plin de oferte de genul ăsta! Lumea nu ştie ce înseamnă un sex-shop, sunt prea pudici ca să intre.? Dragoş Enea, patronul lanţului de magazine, a declarat pentru Antena3.ro că cei mai vechi clienţi rareori cumpără online ? produsele trebuie văzute de aproape, parfumurile testate. ?Primii care ar avea de pierdut în urma mutării magazinelor sunt clienţii?, spune Dragoş Enea. Mediul sex-shopurilor online s-ar putea dezvolta însă odată cu potenţiala mutare a magazinelor.
La doar câţiva metri distanţă, un alt sex-shop etalează geamuri fumurii. George Nechita lucrează în domeniu de ani buni, cunoaşte evoluţia acestui gen de afaceri şi a explicat pentru Antena3.ro că sex-shopurile nu fac decât să promoveze ?o viaţă sexuală normală?. ?Vin cupluri care vor să îşi condimenteze puţin relaţia ? după câţiva ani de căsnicie, oamenii se mai plictisesc, vor să încerce lucruri noi. Pe de altă parte, multe dintre produsele noastre pot fi oferite drept cadouri haioase, deci nu este vorba întotdeauna de necesităţi.? ?Când am auzit de decizia consilierilor, m-am gândit că e vorba de interese imobiliare. Dar am făcut săpături şi nu cred că acesta este scopul.?
Lanţul din care face parte magazinul mai deţine cinci locaţii, pe Bdul Magheru, Dorobanţi şi, mai nou, pe Calea Moşilor, o zonă cunoscută ca reşedinţă a pensionarilor. Andrei, care lucrează pentru un sex-shop din acelaşi lanţ, ne povesteşte: ?Când am deschis pe Moşilor, au venit două doamne mai în vârstă, adânc indignate care ne-au ameninţat dur: ŤO să aducem televiziunea! Să vadă o ţară întreagă ce faceţi voi aici!ť? Andrei ne mai spune că ?românii se feresc de vecini. Dacă vor să intre într-un sex-shop, se duc în alt cartier.?
Despre decizia Consiliului, Andrei spune că ar fi foarte greu de îndeplinit, în condiţiile în care există contracte de închiriere încheiate cu particulari pe mulţi ani. ?Suntem în legalitate, plătim chirie, nu facem nimic rău, respectăm normele ? avem geamuri fumurii, ne alegem locaţiile la distanţă regulamentară de şcoli şi biserici.? Şi aici, străinii fac 60% din vânzări. ?Străinii ne întreabă de ce sunt magazinele atât de mici! Le explicăm că sunt mari chiriile, mai ales în centru. În Ungaria şi Bulgaria, sex-shopurile sunt de două-trei ori mai mari.?
Despre problemele reale ale Capitalei, auzim mai puţin de la consilierii municipali. Haitele de câini vagabonzi, centrul vechi în ruină, traficul infernal, mizeria, poluarea, au intrat în cotidian. Inhibiţiile, ipocrizia şi pudibonderia penetrează altfel în preajma campaniei electorale, când aleşii noştri mizează pe voturile părinţilor şi bunicilor indignaţi. Care ar trebui să fie conştienţi că, şi în lipsa sex-shopurilor, vârsta primelor contacte sexuale scade vertiginos spre 11 ani. Firescul sexualităţii este o blasfemie şi un păcat, în ochii unor aleşi şi ai electoratului, în mare măsură. Nu departe de sediul primăriei generale a Bucureştiului există un sex-shop cu geamuri fumurii. Poate consilierii capitalei ar fi mai lesne recunoscuţi în buricul târgului decât în cartierul Balta Albă, de pildă.
Obiectele fotografiate provin din oferta magazinelor Erotica şi Amsterdam.
Antena3.ro