Primele imagini ale noului monopost au fost publicate pe site-ul oficial Red Bull Racing, acesta fiind rodul muncii depuse de echipa de ingineri condusă de Adrian Newey, geniul care a asigurat victoriile din ultimii ani.
RB8 se distinge la prin botul supraînălţat, o caracaterstică întâlnită deja la majoritatea maşinilor lansate pentru 2012, inclusiv la noul Ferrari, dar nu şi la McLaren-Mercedes. Această soluţie ar urma să îmbunătăţească peformanţele aerodinamice ale monoposturilor, în condiţiile unor noi prevederi ale regulamentului tehnic cu privire la aripa faţă.
„Restricţia înălţimii nasului monopostului, care se referă la o înălţime maximă în dreptul peretelui cockpitului, nu a modificat forma şasiului foarte mult. Am păstrat aproape aceeaşi formă a şasiului, dar a trebuit să ridicăm nasul în faţa peretelui cockpitului, ceea ce, la fel ca la alte echipe, ne-a dus la un bot cu o înfăţişare uşor urâtă, deşi am încercat să îl facem să arate cât mai bine”, a explicat Newey, conform Mediafax.
De asemenea, tot din cauza modificărilor regulamentului tehnic, Red Bull a folosit un nou design pentru sistemul de evacuare.
„Restricţiile de regulament cum ar fi interzicerea evacuării gazelor prin difuzor sunt un pic frustrante. Exact asta sunt, restricţii, care nu oferă noi oportunităţi, ele doar îţi închid o uşă. Imi plac schimbările de regulament, dar nu restricţiile. RB7 a fost proiectat în jurul sistemului de evacuare a gazelor. Anul acesta, stiind că poziţia eşapamentului va fi diferită faţă de anul trecut, a trebuit să ne uităm în spate şi să vedem cum am dezvoltat maşină în ultimii doi ani, cu evacuarea laterală. A trebuit să vedem dacă traseele de atunci au fost cele mai bune. Probabil, una dintre cheile soluţiei este garda la sol. Eşapamentul prin difuzor ne permitea o gardă la sol mai ridicată, fără el va fi mult mai greu să susţinem această gardă, astfel că maşina a trebuit reproiectată pe o gardă mai mică”, a mai spus Newey.
În ciuda acestor schimbări, şeful echipei Red Bull, Christian Horner, vizează un al treilea an consecutiv în care austriecii să fie forţa dominantă în Formula 1.
„Obiectivele echipei sunt destul de simple, şi anume încercarea de a ne apăra titlurile mondiale în aceeaşi manieră în care le-am obţinut. Evident, când câştigi aşa cum am făcut-o noi în 2011, stabileşti un standard foarte înalt. Însă mereu urmărim să devenim mai buni şi din ce în ce mai puternici”, a spus Horner pentru site-ul oficial al echipei.
Optimismul lui Horner nu este împărtăşit şi de Sebastian Vettel, pilotul principal al echipei Red Bull, campionul mondial din ultimii ani ani aşteptându-se la o concurenţa mai puternică: „Cred că va fi un sezon foarte, foarte strâns. Orice altceva ar fi o mare surpriză. Uitându-mă la monoposturi, am observat că designerii nu au avut prea mult spaţiu de manevră pentru a găsi ceva extra. În ultimii ani am avut două avantaje, care acum ne-au fost luate: dublu-eleronul şi, în acest an, sistemul de jurul evacuărilor. Ne vor lipsi şi astfel va fi dificil să creăm o diferenţă. Vom vedea ce va fi”.
În 2011, Red Bull a câştigat atât titlul la constructori, cu 650 de puncte, 153 mai multe decât următoarea clasată, McLaren, cât şi pe cel al piloţilor, prin Sebastian Vettel, care s-a impus în 11 din cele 19 curse ale sezonului. Celălalt pilot al echipei, australianul Mark Webber, a trecut primul linia de sosire într-un singur Mare Premiu şi a încheiat pe poziţia a treia la general.