Pilotul braşovean este însă liderul clasei Maraton, cea mai dificilă din raliu, dacă luăm în calcul faptul că de-a lungul celor aproximativ 9.000 de km nu este permisă schimbarea motorului.
Cea de a patra ediţie a raliului Dakar în America Latină a debutat pe 1 ianuarie în Mar del Plata şi, după cinci speciale în Argentina, pe 6
ianuarie, au fost traversaţi munţii Anzi pentru a fi parcurse etapele din Chile şi Peru.
În cadrul echipei Vectra, primele speciale au fost de acomodare cu noile motociclete KTM 450 RR, însă nu au fost deloc uşoare, din pricina
prafului care scădea considerabil vizibilitatea şi a temperaturilor de 40 grade Celsius. Anzii au fost traversaţi pe 6 ianuarie, când, din pricina ninsorilor, punctul vamal din Paso de San Francisco (4.700m altitudine) a fost deschis doar pentru caravana Dakar-ului. Organizatorii au decis ca speciala de pe 6 ianuarie să fie anulată pentru că zăpada a încetinit considerabil traversarea munţilor şi concurenţii nu mai aveau cum să ajungă la timp în punctul de start al probei speciale – acesta se situa pe teritoriul statului Chile. Aflaţi pe motociclete, riderii au trecut într-o zi de la 15 grade Celsius în Fiambala (Argentina) la sub 0 grade Celsius în Pasul San Francisco pentru a ajunge în Copiapo (Chile), la peste 30 de grade Celsius.
Pe 7 ianuarie, s-a concurat în prima din cele şase probe speciale din Atacama, cel mai arid deşert din lume. Pentru riderii Vectra Racing aceasta a fost o zi bună, chiar dacă praful a fost iarăşi un factor decisiv în strategia adoptată pentru cei 419 km. Startul la categoria moto se dă în funcţie de timpii obţinuţi în speciala precedentă, fiind intercalate şi quduri. Pe porţiunile înguste cu mult praf este extrem de riscant
să depăşeşti quaduri şi în speciala Copiapo – Copiapo atât Mani, cât şi Marcel au trebuit să stea zeci de kilometri în spatele câtorva quaduri.
Pe 8 ianuarie a fost programată ziua de odihnă la Copiapo, capitala regiunii Atacama din Chile. O zi în care piloţii s-au putut relaxa şi face
strategiile pentru a doua parte a raliului, iar mecanicii au schimbat diverse componente de pe motociclete pentru a le pregăti pentru cei
3.795 km care mai sunt de parcurs până la finişul din Lima.
„Este totul în regulă până acum şi mă bucur că am ajuns cu bine la Copiapo. Greul însă acum urmează pentru că mai avem
de parcurs peste 2000 de km în Atacama, iar probele din Peru reprezintă o noutate absolută”, a declarat Marcel Butuza.
Cel mai frumos moment de până acum pentru Vectra Racing la Dakar 2012 l-a reprezentat vizita unui grup de fani români. Aceştia au venit în
bivouacul din Copiapo, după ce i-au aşteptat la finişul celei de a şaptea probe speciale.