În acest context, Dacia avea anul trecut o cotă de piață de 1,4% pe piața din Germania și de 5,08% în Franța, în scădere de la 1,6%, respectiv 5,7% în 2014.
Luna trecută, înmatriculările Dacia au urcat cu 28% în Franța, la 10.452 de autovehicule, în timp ce în Germania avansul a fost mai modest, de 1,3%, la 3.834 de mașini, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto și asociației constructorilor auto francezi.
Grupul Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor de 5,2% în Franța, la 479.945 de unități, echivalentul unei cote de piață de peste 25%. În Germania, producătorul francez (mărcile Renault și Dacia) a înregistrat un avans de 1,3%, la 155.803 unități, ceea ce i-a asigurat o cotă de 4,86% din totalul pieței.
Piața auto din Germania a crescut anul trecut cu 5,6% în Germania, la 3,2 milioane de automobile, cel mai puternic avans din 2009. În Franța piața a urcat cu 6,8%, la 1,92 milioane de mașini.