Peste 90% din apelurile primite în 2010 la numărul de urgenţă 112 au fost apeluri false, iar mai bine de jumătate dintre acestea au fost efectuate de pe telefoane mobile care utilizau serviciile PrePay. Astfel de utilizatori nu pot fi niciodată identificaţi pentu a putea răspunde în faţa legii, susţine deputatul PDL.
"O serie de infracţiuni privind criminalitatea organizată, traficul de persoane, de droguri de mare risc şi chiar vizând siguranţa naţională au fost puse la punct de infractori care foloseau serviciile PrePay", se arată în motivarea propunerii legislative.
Iniţiatorul proiectului atrage atenţia că utilizatorii cartelelor PrePay au depăşit numărul abonaţilor la serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului, astfel încât chiar operatorii de telefonie mobilă au probleme legate de identificarea lor.
Potrivit proiectului de lege propus de deputatul ieşean:
- utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice au obligaţia de a prezenta un act de identitate la achiziţionarea serviciului
- dacă serviciul PrePay este achiziţionat de o persoana juridică, aceasta este obligată să prezinte furnizorului un tabel cu datele personale
- utilizatorul de PrePay este obligat de a notifica verbal furnizorul despre pierderea sau furtul cartelei.