Pentru a marca Ziua Mondiala a Televiziunii, pe 21 Noiembrie, organizatii TV din Europa au adunat cele mai recente statistici pentru a dezvalui cum TV-ul si social media se completeaza reciproc.
Statisticile arata ca "multi-screening" devine o preocupare preponderenta în multe țări: TV-ul genereaza comentarii in mediul online, iar aceasta „relatie” stransa intre TV si second screens (tablete, laptop-uri, pc-uri, telefoane) conectate la internet reprezinta reale oportunitati pentru agentiile de publicitate.
Multi-screening este, in multe tari europene, la ordinea zilei
• În orele cu maxim de consum TV în Marea Britanie, 74% dintre telespectatori afirmă că au utilizat un dispozitiv conectat la Internet în timpul pauzelor publicitare TV. Intre repondenti exista diferențe foarte mici de vârstă si demografice (Craft/Thinkbox ‘Screen Life: TV advertising everywhere’, 2014);
• Cele mai multe emisiuni TV genereaza comentarii in social media, dar show-urile care atrag cel mai mult sunt competitiile sportive live și reality show-urile – la Premiile BRIT 2014 din Marea Britanie a existat un volum foarte mare de conversatii pe Twitter (4,2 milioane tweets legate de spectacol.)
• 42% dintre telespectatorii francezi cu vârste cuprinse între 15-60 ani spun că au aflat noutati despre un program TV prin intermediul unei rețele sociale (OmnicomMediaGroup / Mesagraph - Télévision Social)
• 37% din elvetieni considera că este "normal" și "banal” utilizarea internetului în timp ce urmaresc un program TV (Publisuisse, "Media du Future 2017")
• În Spania, 62% dintre persoane au sustinut ca în 2013, in timp ce urmareau un program TV foloseau si second screen-ul – o crestere de 11 puncte procentuale față de anul precedent (Televidente 2.0, 2013)
• În Suedia, 55% dintre telespectatori au folosit un alt ecran (smartphone, tabletă sau computer) în timp ce se uitau la TV (MMS Moving Images 2014:1)
• 33% dintre polonezi au o activitate multi-screening si aproape jumatate din activitatea multiscreening (49%) este generata de dorinta de a gasi continut legat de ceea ce este pe TV (Millward Brown ‘AdReaction 2014’).
Oportunitati pentru branduri
• Studii din Marea Britanie au aratat ca, desi folosesc un second screen in pauzele publicitare, telespectatorii sunt capabili să-și amintească în mod explicit la fel de multe reclame ca un privitor care nu are alta activitate decat aceea de a urmari televizorul. Cei care folosesc multi screening ul pot sa isi aminteasca doua reclame din ultimele 15 minute comparativ cu media, care este de 1.9. (Craft/Thinkbox ‘Screen Life: TV advertising everywhere’, 2014)
• În Spania, 30% din utilizatorii de platforme sociale comenteaza cu privire la publicitatea TV (Televidente 2.0, 2013)
• În Elveția, 16% dintre persoanele care utilizeaza multi screeningul spun ca sunt în căutarea de informații suplimentare privind marcile si produsele pe care le-au văzut la televizor (Publisuisse, Media du Future 2017)
• Este mult mai probabil ca oamenii să rămână în cameră si sa lase televizorul pe acelasi program si în timpul pauzei de publicitate, daca fac multi-screening, releva un studiu Thinkbox, din Marea Britanie. Telespectatorii multi-screening au rămas în camera pe parcursul a 81% din pauzele publicitare; telespectatorii care nu faceau multi-screening-ul au rămas în camera in procent de 72% (‘Screen Life: the view from the sofa’, Thinkbox/Cog Research, 2012).
TV-ul ramane in prim plan
In ciuda acestui nou trend de multi-screening, televizorul ramane in prim plan.
• In Germania, 86% din toate video-urile privite de adultii cu varste cuprinse intre 14-59 sunt urmarite la televizor. Cifra este similară pentru cei cu varste cuprinse intre 14-20 de ani, pentru care 76% provin de la televiziunea clasica (IP Fourscreen Touchpoints, adulții 14-59 / 14-25 resp.)
• În Țările de Jos, 65% din timpul petrecut in fata televizorului este in fata televizorului, telespectatorii neavand nici o altă activitate (MediaTijd analysis 2014 by SPOT).
• Thinkbox’s ‘Screen Life: ”publicitatea TV de pretutindeni, din Marea Britanie, a constatat că televizorul are un rol extrem de important în casele oamenilor, este amplasat în camera de zi, în special, deoarece joaca un rol vital în imbunatatirea relatiilor dintre membrii familiilor, privitul emisiunilor fiind un ritual. 98% din vizionarea programelor TV in Marea Britanie are loc la televizor, 86% dintre aparate fiind amplasate in camera de zi (BARB, H1 2014).
TV-ul genereaza comentarii on-line
• Televiziunea este cel mai mare generator de word of mouth, on si offline. Studii din Marea Britanie au aratat ca 51% dintre conversatiile legate de brand-uri sunt provocate de reclamele difuzate la televizor, asupra carora oamenii de marketing pot interveni. (D2D/Keller Fay/Thinkbox ‘POETIC’, 2013)
• 8,5% din francezi (cu vârsta peste 15 ani) sustin ca au comentat pe social media despre un show la care priveau în direct la TV. Persoanele mai tinere sunt cele mai atrase de mediul , 15% din cei aflati in categoria 15-24 ani au comentat cu privire la un show in online pe rețelele sociale (L’Argus de la presse, Ipsos-Steria et Aura Mundi)
• În Spania, aproape 30% din utilizatorii de platforme sociale posteaza comentarii, din când în când, despre publicitatea pe care o vad la televizor (Televidente 2.0, 2013)
Multi-screening-ul ajuta televiziunea live
• 28% dintre francezi spun ca au urmarit o emisiune TV dupa ce au citit comentarii online despre acesta. Acest lucru este valabil mai ales pentru categoria sub 35 de ani, pentru care procentul este de 40% (L’Argus de la presse, Ipsos-Steria et Aura Mundi, 2014).
Pentru Ziua Mondiala a Televiziunii din acest an a fost creata o reclama TV care subliniaza sarbatorirea puterii pe care o are televiziunea. Televiziuni din intreaga Europa vor difuza spot-ul, care include si un call to action catre telespectatori de a impartasi pe retelele sociale momentul lor TV favorit. Puteti urmari spotul Zilei Mondiale a Televiziunii aici: http://www.worldtelevisionday.tv/video-love-tv/