Cauzele tragediei aviatice de pe lacul Siutghiol vor fi greu de desluşit. Elicopterul era nou-nouţ. Şi avea toate dotările necesare. Trecuse printr-o revizie generală acum o lună, când a fost preluat de serviciul SMURD. O preluare cu scandal, după ce, timp de un an, aparatul de zbor a stat mai mult la sol din dispoziţia Consiliului Judeţean Constanţa. Edilii l-au cumpărat din fonduri europene, însă l-au ţinut în hangar. Elicoperul nu a efectuat niciun zbor medical până la arestarea fostului şef al Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu.
Aparatul, de tip EC-135, era unul nou şi printre cele mai sigure din aceasta clasă. A fost achiziţionat cu mare pompă de oficialii constănţeni chiar în vara anului trecut. O investiţie de aproape 5 milioane de euro din fonduri europene. În care s-au stins patru suflete.
Aparatul de zbor era folosit în misiuni de salvare în judeţ, dar şi în judeţele apropiate din Bulgaria.
Deşi cumpărat anul trecut, elicopterul a ajuns în serviciul SMURD abia în urmă cu o lună. Predarea s-a făcut după arestarea fostului şef al Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu. Încă revoltat de decizie. Până la predare, timp de un an, elicopterul a executat aproape 600 de zboruri, dar niciunul medical. Consiliul Judeţean ar fi vrut ca aparatul de zbor să fie integrat în sistemul 112, dar să nu fie operat de SMURD. Pentru asta, era nevoie de un dispecerat pentru care şefii Consiliului Judeţean n-au primit avizele. Drept urmare, aparatul de zbor a stat mai mult la sol. Sau a efectuat zboruri de antrenament.
Elicopterul fusese achiziţionat direct de la producătorul Eurocopter, avea două motoare şi era dotat cu lumini de noapte. Trecuse printr-o revizie luna trecută, înainte de trecerea în subordinea SMURD şi printr-un proces de revopsire. La predarea către SMURD, aparatul avea 153 de ore de zbor.