Experimentul a fost făcut şi de reporterii Observator, iar rezultatul îl vedeţi în reportajul următor, filmat cu o camera ascunsă.
Fiecare comerciant spune că şoriciul este pârlit şi băgat în saramură. "Marfa este tradiţională", se jură toţi, cu mâna pe şorici.
Şoriciul vândut sub marca "tradiţional" costă între 30 şi 80 de lei kilogramul. Deloc ieftin, spun cumpărătorii pe bună dreptate, însă puţini ştiu că produsul cumpărat este de fapt o păcăleală.
"Este ultima şmecherie dezvoltată la români. Să vinzi un produs care se aruncă cu 100 de lei kilogramul, spunându-i românului că-i tradiţional. Este imposibil. Ca să mănânce şorici pârlit tradiţional ar însemna că cel care vinde are un porc, doi porci, trei porci, ori el vinde cantităţi industriale", explică Sorin Minea, preşedinte Romalimenta.
Ca să-şi vândă însă marfa, comercianţii au o reţetă simplă. Şoriciul industrial este pus în acid lactic pentru a se fragezi sau este opărit. După aceea, este prăjit şi lăsat la saramură. Experimentul a fost făcut şi de reporterii Observator.
Acidul lactic este un aditiv alimentar, care se găseşte în toate alimentele fermentate. După 10 minute de stat în acid lactic, şoriciul se umflă şi, astfel, devine dublu ca grosime, şi, în plus, se frăgezeşte. Iar după ce a fost prăjit şi dat cu sare, arată la fel ca şoriciul tradiţional. Gustul, în schimb, nu este acelaşi.
Inspectorii de la Protecţia Consumatorului n-au ce să le facă, pentru că e aproape imposibil să demonstreze că şoriciul este, de fapt, industrial.