Potrivit amendamentului adoptat, conducătorul de autovehicule posesor al categoriilor B1 şi care are o vechime mai mică de un an de la obţinerea permisului de conducere are obligaţia "să nu conducă vehicule din categoria B sau BE cu o putere a motorului mai mare de 110 kw" şi "să nu conducă vehicule din categoriile A1, A2 (daca nu a posedat anterior A1), B1, si BE pe timpul nopţii pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă, polei".
Amendamentul mai prevede obligaţia pentru această categorie de conducător auto "să nu conducã vehicule din categoriile A1, A2 (dacă nu a posedat anterior A1), B1, B, BE pe autostrăzi pe timpul nopţii sau pe timpul zilei când vizibilitatea este redusă sub 100m" şi să fie "însoţit de o persoană adultă, membru al familiei sau posesor al permisului de conducere cu o vechime de cel puţin 5 ani de zile, în deplasarea pe timp de noapte pentru vehiculele din categoria B sau BE".
La depunerea acestor amendamente, senatorul Nicolae Moga a argumentat că legislaţia românească trebuie să ţină cont de practica europeană şi faptul că anual în România aproximativ 27 la sută din accidentele grave de circulaţie sunt produse de conducători auto cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani.
La propunerea aceluiaşi senator, membrii celor trei Comisii au decis să se introducă diferenţieri în funcţie de grupa de vârstă a conducătorului auto în ceea ce priveşte perioada de valabilitate a permiselor de conducere.
Astfel, valabilitatea permiselor de conducere pentru va fi de cinci ani pentru persoanele de până la de până la 60 ani şi de trei ani pentru cei cu vârsta peste 60 ani în cazul autovehiculele cu mai multe locuri (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv).
Valabilitatea permisului pentru autoturisme şi motociclete (AM, A1, A2, A, B, BI ºi BE) pentru conducătorii auto de până la 60 de ani ar urma să fie de 10 ani, de cinci ani pentru cei până la 70 de ani şi de trei ani peste această vârstă.