Antena 3 CNN Actualitate Serviciul de telecomunicaţii GREŞITE: O echipă Observator demonstrează CUM puteau fi localizate victimele cu o precizie de câţiva METRI

Serviciul de telecomunicaţii GREŞITE: O echipă Observator demonstrează CUM puteau fi localizate victimele cu o precizie de câţiva METRI

1 minut de citit Publicat la 19:49 21 Ian 2014 Modificat la 19:49 21 Ian 2014
Serviciul de telecomunicaţii GREŞITE: O echipă Observator demonstrează CUM puteau fi localizate victimele cu o precizie de câţiva METRI
Toţi au vrut să fie eroi, dar pe cont propriu. Avionul putea fi localizat cu o precizie de câţiva metri dacă ar fi existat COMUNICARE între structurile care au participat la căutări.

O echipă Observator a ajuns astăzi la locul accidentului. Cu o simplă accesare a internetului, fără vreo aplicaţie sofisticată, un smartphone a trimis în câteva secunde coordonatele exacte pe e-mail. Iată şi dovada.

Ora 16.16 - 
vine primul apel la 112. Un medic se luptă pentru viaţa lui de data asta. Câteva minute mai târziu începe haosul localizării avionului.

Prima localizare a fost făcută de STS la 16 şi 22 de minute. La 12 kilometri de locul real al accidentului. 8 minute mai târziu ROMATSA a oferit un alt punct de reper, ceva mai precis. La 7 kilometri de epavă. La ora 19 şi 31 de minute vine şi a treia bâlbă. STS se răzgândeşte şi localizează avionul la peste 14 kilometri de locul unde se afla avionul.

O echipă a Observatorului a ajuns chiar în locul unde s-a prăbuşti avionul. În câteva secunde a reuşit să se conecteze la internet şi să obţină coordonatele GPS. Acelaşi lucru pe care l-ar fi făcut şi unul dintre supravieţuitori.

Cu o simplă aplicaţie pe telefonul mobil, descărcată gratuit, pot fi obţinute gradele, latitudine, longitudine şi altitudine. Toate aceste date pot fi fotografiate şi trimise ulterior altor persoane.

STS susţine că a ţinut permanent legătura cu unul dintre răniţi, dar nimeni nu s-a gândit, se pare, să ceară coordonatele. Şi nu ar fi fost singura variantă salvatoare.

Se numeşte Sistem transmiţător de localizare şi este montat pe avion. Aeronava pilotată de Adrian Iovan avea un astfel de aparat şi era funcţional. Numai că serverul care primeşte coordonatele este la Moscova. Şi, potrivit informaţiilor oficiale, ruşii ar fi fost prea ocupaţi ca să ne ajute şi nu ar fi răspuns la telefon.

Oficialii de la Moscova susţin altceva. "Nu am recepţionat niciun semnal de urgenţă emis de pe teritoriul românesc", a fost răspunsul lor.

Epava mai putea fi găsită şi cu ajutorul radarelor de la ROMATSA sau prin sistemul de urgenţă 112. Nici acestea nu ar fi funcţionat, aşa că, peste 200 de oameni s-au învârtit şapte ore într-un cerc prea mare. Prea mare pentru ca doi oameni să fie salvaţi de la moarte.

Sursa: Observator

×
x close