Antena 3 CNN Actualitate Regina cheltuielilor. Ministerul Turismului a "tocat", în ultimii trei ani, milioane de euro din bani publici

Regina cheltuielilor. Ministerul Turismului a "tocat", în ultimii trei ani, milioane de euro din bani publici

M.Z.
1 minut de citit Publicat la 12:59 07 Iun 2012 Modificat la 12:59 07 Iun 2012
Regina cheltuielilor. Ministerul Turismului a "tocat", în ultimii trei ani, milioane de euro din bani publici
Foto: Intact Images
Ministerul Turismului a cheltuit, în ultimii trei ani, milioane de euro din bani publici pe convorbiri telefonice, maşini sau obiecte de protocol. Numai perdelele din minister au costat, de exemplu, 67.000 de euro, scrie Jurnalul naţional în ediţia on-line.

Bugetul ministerului Turismului pentru anul 2009 a fost de 352.000.000 de lei. O parte din aceşti bani s-a dus pe cheltuieli cel puţin bizare în perioada de criză economică. Obiecte de protocol de sute de mii de euro, alte zeci de mii de euro pentru reparaţiile sau spălarea maşinilor din garajul instituţiei.

Numai serviciile de telefonie au costat 180.000 de euro, iar perdelele 67.000. Ministerul avea buget pentru curăţenie de 20.000 de euro. Mai exact, 3.300 de euro pentru hârtie igienică, batiste, şerveţele de hârtie, încă 3.000 de euro pentru odorizante de interior şi 3.000 de euro pentru produse de curăţenie. Nu în ultimul rând, 3.300 de euro pentru florile din birouri şi de pe holuri. 

Tot în anul 2009, ministerul Turismului a cheltuit 5.000 de euro pe CD-uri şi DVD-uri, 15.000 de euro pentru hârtie de fotocopiatoare şi 2.500 de euro pentru instrumente de scris. Pentru achiziţia de autoturisme, fondurile au venit şi de la Uniunea Europeană şi au fost nerambursabile. În total, 203.000 de euro.

Şi promovarea turismului a scos bani buni din bugetul ministerului. 240.000 de euro pentru inserturi publicitare în cataloagele marilor operatori turistici, 320.000 de euro pentru finanţarea posturilor de radio şi TV care realizează emisiuni de turism, 1,62 de milioane de euro pentru campanii de publicitate pe piaţa internă şi externă, 1,29 milioane de euro pentru campanii de publicitate outdoor sau 500.000 de euro pentru instalarea de indicatoare rutiere.




×
x close