Investiţiile în turism, din ultimii ani, nu se văd în rapoartele făcute la nivel mondial. Atitudinea faţă de turişti şi lipsa infrastructurii fac din România o destinaţie prea puţin atractivă. Ţara noastră a coborât în perioada 2011-2013 cinci locuri într-un top al competitivităţii în domeniul turismului.
România ocupa, în 2011, poziţia 63 în topul competitivităţii în turism. Doi ani mai târziu, ţara noastră a pierdut 5 poziţii, iar acum se află pe locul 68 în clasament: cu mult în urma unor ţări precum Croaţia, Ungaria, Polonia sau Bulgaria.
De exemplu, vecinii bulgari se află pe poziţia 50 în top, după ce în 2011 ocupau locul 48. Ungaria a rămas constantă pe poziţia 39, în timp ce Polonia a urcat în clasamant de pe locul 49, pe 42.
Ţara noastră a fost întrecută, în top, de India care ocupă poziţia 65, un avans de 3 locuri faţă de 2011. Şi Georgia a urcat în clasament 7 poziţii şi este acum pe locul 66. Înaintea României este Jamaica, pe poziţia 67. În top, ţara noastră este urmată de Liban şi de Indonezia.
Prima poziţie a clasamentului privind competitivitatea în turism este ocupată de Elveţia, urmată de Germania, Austria şi Spania, care a urcat în top 4 poziţii. Franţa este abia pe locul 7, după ce în urmă cu 2 ani a fost pe podium, ocupând locul 3.