Antena 3 CNN Actualitate Produs în ROmânia: Calitate românească la rafturi

Produs în ROmânia: Calitate românească la rafturi

1 minut de citit Publicat la 12:54 15 Iul 2014 Modificat la 12:54 15 Iul 2014
produs.jpg
Agricultura a fost motorul creşterii economice anul trecut. Estimările analiştilor arată că, în acest an, economia naţională nu va mai fi susţinută foarte mult de sectorul agricol. Însă acest lucru nu-i descurajează pe producătorii locali. Ba din contră, într-o piaţa în care domină produsele din import, producătorii români răzbesc şi aduc consumatorilor produse autohtone de calitate.
 
Mihail Mucsi, Florin Stoian şi Laurentiu Costea sunt 3 dintre producătorii care au reuşit să livreze mii de tone de fructe şi legume româneşti în toată ţara. 
  
Mihail şi-a început business-ul în urma cu 20 de ani, cu câteva hectare de pământ pe care a cultivat cartofi. Acum a ajuns la 110 hectare din care scoate, potrivit certificatelor pe care le-a obţinut, unii dintre cei mai buni cartofi româneşti.
 
Însă, ca orice afacere la scară mare, şi investiţiile sunt pe măsură.  
 
In sud, mai exact, în judeţul Constanţa, îl găsim pe Forin Stoian. Acesta şi-a început mica afacere de familie în anul 1993, cu 7 hectare de teren pe care a cultivat morcovi.  Acum a ajuns la 750 de hectare, dintre care 300 numai cu morcovi. 
 
Mărturiseşte că, de-a lungul anilor, a avut şi momente de cumpana. Unul dintre ele a fost  intrarea României în Uniunea Europeană când pieţele s-au deschis, iar importurile au început să ia avans. 

Dar asta l-a ambiţionat şi mai tare.
 
În judeţul Brăila, Laurenţiu Costea cultivă pepeni de la 5 ani. Totul a pornit ca un hobby şi s-a dezvoltat într-o afacere de succes. Azi deţine 45 de hectare, una dintre cele mai mari suprafeţe din ţară. Investiţiile au fost pe măsură, dar şi rezultatele sunt pe măsură.
 
Cei 3 producatori locali, alături de alte câteva mii, au găsit sprijin într-un mare retailer de la noi din tara, Carrefour, care de 13 ani stimulează şi încurajează consumul de produse româneşti. 
 
Sprijinul primit de la marele retailer este o gura de oxigen pentru producătorii români. Aceştia au învăţat că, pe lângă o sursa de venit stabilă şi un punct de desfacere sigur, este foarte important să pună preţ pe calitate, să respecte consumatorul şi să ajute economia.
 
Carrefour pune accent pe calitate şi nu neapărat pe mărimea afacerii. De aceea, în prima jumătate a lunii august, toţi micii producători pot merge cu oferte la hipermarket-urile Carrefour din ţară. Dacă marfa întruneşte condiţiile optime, contractele ar putea fi semnate pe loc.

×
x close