În urmă cu aproape două săptămâni, compania anunţa că într-adevăr există fibre de azbest, cancerigene.
Autoritatea Feroviară Română a declarat apoi că vagoanele respective vor fi retrase, iar compania care le-a produs va fi dată în judecată.
Prezenţa azbestului, o substanţă cancerigenă interzisă în Uniunea Europeană încă din 2005, a fost descoperită din întâmplare, în urma unor reparaţii.
Echipa de anchetatori de la Guvern va verifica şi activitatea CFR Călători începând cu anul 2006.
Povestea trenurilor cancerigene ajunse în România a început în anul 2006, când CFR Călători a început să aducă pe şinele româneşti, din Franţa, vagoane folosite.
Este vorba despre rame electrice Z6100, cunoscute în rândul pasionaţilor ca "franţuzoaicele". În total, 38 de garnituri, toate căptuşite cu azbest la fabricare.
Nimeni n-a ţinut seama de lege şi nici nu s-a ostenit să-i informeze pe călători de pericole. Opt dintre acestea circulă încă prin România.