Totodată, a fost reluat şi traficul rutier pe DN 2 B la ieşirea din municipiul Buzău spre localitatea Spătaru a fost reluat.
Focul a izbucnit în momentul în care la cisterna încărcată cu combustibil se făceau verificări tehnice şi s-ar fi produs o scânteie, a declarat prefectul Paul Beganu, potrivit Mediafax.
Şeful ISU Buzău, Dănuţ Nicolae, a declarat că cisterna a luat foc în momentul în care şoferul făcea o manevră de reparare a unui tambur lângă o supapă.
Update 12.05 - Pericolul de explozie de la Buzău s-a mai diminuat şi pompierii vor începe în curând să stingă incendiul.
"Butelia de pe acel camion nu mai are presiunea mare de la început. Acum, două echipaje de intervenţie de la ISU amplasează dispozitive, pentru a începe operaţiunea de stingere propriu-zisă din apropierea cisternei", a declarat plt. Vasile Prahoveanu, de la ISU Buzău, într-o intervenţie telefonică la Antena 3.
Pericol de explozie în Buzău. O cisternă de 30 de tone încărcată cu 1.000 de litri GPL a luat foc, joi dimineaţă, în curtea unei societăţi comerciale din Buzău.
Din cauza pericolului de incendiu, pompierii au decis să se retragă şi să lase cisterna să ardă până la epuizarea propanului.
Oamenii şi muncitorii de la firmele din zonă, situate pe o rază de 200-300 de metri de locul unde se află incendiul, au fost evacuaţi.
Vezi aici primele imagini cu cisterna în flăcări
În acest caz, în care pompierii s-au retras şi cisterna, specialiştii spun că nu ar mai fi pericol de explozie.
"Nu mai e pericol de explozie, pentru că arde. Va fi o pagubă, dar nu va mai fi un pericol. Carburantul poate să ardă în continuare, pentru că aşa se pierde şi incendiul se va stinge prin lipsa de combustibil", a explicat Aurelian Udor, consultant în situaţii de urgenţă, la Antena 3.
De asemenea, a mai adăugat Udor, este posibil ca pompierii să fi ajuns destul de târziu la locul incendiului, adică atunci când cisterna plică cu GPL avea o tempertaură foarte mare şi nu mai putea fi răcită.
"Dacă ar fi ajuns în timp util (pompierii - n.r.), ar fi putut să răcească şi să stingă incendiul cu spumă. Probabil că atunci când au ajuns, cisterna era la o temperatură mare", a mai spus Aurelian Udor.
Accidente în care au fost implicate cisterne încărcate cu substanţe inflamabile
Cel mai grav incident produs ca urmare a răsturnării unei cisterne încărcate cu astfel de substanţe a fost cel din apropierea comunei Mihăileşti, judeţul Buzău. Accidentul, care a avut loc pe 24 mai 2004, pe Drumul European 85, s-a soldat cu 18 morţi (dintre care doi ziarişti, pompieri, localnici, persoane aflate întâmplător prin zonă, dar şi şoferul camionului) şi importante pagube materiale.
În cursul acestui an, la 17 iunie 2011, pe DN7 - Valea Oltului în dreptul Schitului Cornet, un autocar şi o autocisternă goală s-au ciocnit şi, în urma coliziunii, cinci pasageri ai autocarului au suferit leziuni.
Pe 15 aprilie 2010, o autocisternă încărcată cu 30 de tone de motorină s-a răsturnat pe carosabil între Câmpulung Muscel şi Braşov, la kilometrul 84 al DN 73, pe raza localităţii Dâmbovicioara.
La 1 aprilie 2010, o autocisternă s-a răsturnat pe drumul judeţean care face legătura între localităţile hunedorene Ilia şi Brănişca. Cisterna era încărcată cu 24 de tone de diclopropan, o substanţă lichidă extrem de inflamabilă.
În data de 10 noiembrie 2009, un camion înmatriculat în Slovacia şi încărcat cu acid azotic concentrat a căzut de la circa 10 metri înălţime, de pe o pasarelă din zona localităţii Nădăşel, în apropiere de Cluj-Napoca. În urma impactului, a izbucnit un incendiu care a fost stins de pompieri. Autovehiculul avea o capacitate de 20 de tone.
La 22 iunie 2009, o autocisternă încărcată cu 20 de tone de benzină s-a răsturnat pe DN1B, pe raza localităţii buzoiene Lipia. Maşina înmatriculată în Republica Moldova circula pe traseul Ploieşti-Chişinău. Pompierii au securizat zona şi au ţinut timp de peste două ore sub jet de apă încărcătura, pentru a nu exploda. Potrivit specialiştilor, deflagraţia ar fi fost mai puternică decât explozia de la Mihăileşti.