Imaginea turismului românesc în străinătate este mai proastă decât înainte de anul 1990, fapt ce explică numărul mic de turişti străini care vin în ultimii ani pe litoral, comparativ cu cei care ajungeau în urmă cu peste 20 de ani, au declarat miercuri reprezentanţii patronatelor din turism, potrivit
Mediafax.
"După 22 de ani, România contează foarte puţin ca destinaţie turistică pe piaţa internaţională. Conta mai mult înainte de 1989", a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, la conferinţa de deschidere a Târgului de Turism al României.
Potrivit reprezentanţilor patronatelor, în ultimii ani vin pe litoral maxim câteva zeci de mii de turişti străini, spre deosebire de sutele de mii de străini prezenţi în staţiunile de la Marea Neagră înainte de 1989.
"Ca să refacem imaginea turismului românesc şi să o aducem măcar la nivelul pe care îl avea înainte de 1990 ar trebui să investim în promovare câteva miliarde de euro", a spus Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
El spune că imaginea turismului este stricată şi pe plan intern, inclusiv de către Ministerul Turismului, ai cărui şefi au vorbit permanent de evaziune, dar acţiunile au lipsit.
De asemenea, reprezentanţii patronatelor au susţinut că o parte din banii alocaţi în ultimii ani pentru promovare externă au fost cheltuiţi fără niciun folos.
"Nu ne interesează să mergem la 100 de târguri, în ţări care nu au niciun potenţial pentru noi. Sunt bani aruncaţi aiurea. Pe noi ar trebui să ne interseze doar ţările cu potenţial", a spus Martin.
Ea este susţinută şi de Murad.
"De ce să ne facem reclamă în Japonia, dacă vin zece japonezi pe an? De ce să mergem în delegaţie de 18 persoane în Rusia, când acordarea unei vize pentru turiştii ruşi durează o lună? De aceea am acordat anul trecut doar 6.000 de vize pentru ruşi, iar Bulgarii au acordat 380.000 de vize, dar la ei procedurile de acordare durează 48 de ore", a mai spus şeful FPTR.