Marcel Boloş, şeful managementului fondurilor externe de la Ministerul Transporturilor, a declarat c
ă durata călătoriei cu trenul pe ruta Bucureşti - Buzău este cu 21 minute mai mare faţă de acum 80 de ani, iar între Bucureşti şi Constanţa a crescut cu 9 minute după finalizarea modernizărilor. "Am întâlnit în statisticile pe care le-am analizat că partea aceasta de călătorii cu trenul de-a lungul timpului a avut diverse forme, impactul investiţiilor a fost diferit. De exemplu, ruta Bucureşti - Constanţa, reabilitată recent pe fonduri ex-ISPA, cel puţin din datele pe care le deţinem, timpul de călătorie nu s-a redus, ci practic a crescut cu încă 9 minute. Dacă privim alte rute, de exemplu Bucureşti - Buzău, cred că era ultima statistică pe care am analizat-o, acolo timpul de călătorie în 1931 era de o oră şi 30 de minute, pentru ca astăzi să crească cu 21 de minute", a declarat şeful direcţiei generale a managementului fondurilor europene din cadrul ministerului Transporturilor şi coordonatorul
Autorităţii de Management POST,
citat de Mediafax. În vara anului 2011, reprezentanţii CFR anunţau că durata călătoriei cu trenul pe ruta Bucureşti-Constanţa va fi de 2 ore şi 30 de minute, pentru trenurile care circulă fără oprire, după finalizarea lucrărilor de modernizarea a liniei feroviare. Cu un an înainte, trenurile parcurgeau distanţa în aproximativ patru ore.
Boloş a declarat
a mai precizat că traficul de călători a scăzut cu 90% faţă de anul 1990.
El a afirmat că, din experienţa propriilor călătorii pe care le-a făcut cu trenul, viteza medie nu a trecut niciodată de 40 kilometri pe oră. La transportul de marfă viteza medie este de 23 kilometri pe oră, a arătat reprezentantul Ministerului Transporturilor.