Pe 1 aprilie, şi nu e o glumă, Pasajul Pipera ar trebui să fie gata. În cele două săptămâni rămase, muncitorii mai au de asfaltat bretelele laterale şi de pus la punct sistemul de scurgere a apei. După 5 amânări ale inaugurării, şoferii abia aşteaptă să scape de nervi şi claxoane.
Zilnic, zeci de mii de şoferi trec printr-un calvar. De la 1 aprilie, coşmarul ar putea lua sfârşit. Este ultima dată înaintată de Primarul Capitalei pentru deschiderea pasajului. A cincea în ultimele şapte luni.
Lucările la bretelele laterale ale pasajului au întârziat inaugurarea. Ar fi fost ţinute în loc de amenajarea unui transformator electric şi a reţelei de colectare a apei pluviale.
" În cazul Şoselei Pipera, colaborarea cu Enel a adus o economie de 18 milioane, iar stadiul lucrărilor în cazul relocării de utilităţi este mai bine de 98% finalizat", a declarat Mădălin Dumitru, director general al Direcţiei de Infrastructură, Primăria Generală a municipiului Bucureşti.
Potrivit estimarilor, 40.000 de masini vor traversa zilnic Pasajul Pipera. Tocmai de aceea, pentru fluidizarea traficului, constructorul s-a gândit să amenajeze aici, la intersecţia dintre Strada Caramfil şi Şoseaua Pipera, un sens giratoriu.
Mai e nevoie însă şi de lărgirea la şase benzi a Şoselei Pipera între Calea Floreasca şi calea ferată Bucureşti-Constanţa. Pentru aceste lucrări, Primăria trebuie să achite 143 de milioane de lei, cu 13 milioane mai mult decât a alocat anul trecut. Între timp, bucureştenii folosesc Pasajul Pipera pe post de pasaj pietonal.