Monstru de maşină, făcută din bucăţi şi nervoasă la drum greu, urcă şi pe munţi mai ceva ca un 4x4 adevărat. Pe o stradă normală nici n-are voie, legal, să circule.
Are un motor, un volan şi patru roţi. Restul sunt dotări opţionale. La nevoie, se poate adăuga un suport de topor.
Prima traşcaletă a fost asamblată de domnul Leonid - mecanic cu experienţă - acum 17 ani. De nevoie. Până acum, a făcut peste 20. Iar vecinii, atraşi de utilitatea hibridului, şi-au construit propriile variante. Şi le-au pus la treabă. Acum, comuna Stoeneşti este "ţara traşcaletelor".
Spre deosebire de un cal, traşcaleta nu cere de mâncare, decât atunci când o scoţi la drum. Cam 3 litri de motorină pe oră.
Nici construcţia hibridului nu este chiar scumpă. E nevoie de o caroserie veche şi piese auto de la maşini scoase din uz. În total, o investiţie de cel mult 3.000 de lei. Astfel că, în Stoeneşti, tandemul cal-căruţă a devenit o raritate.
Şi moda promite să se extindă în toată ţara. Cei care nu au timp şi piese să le construiască singuri, le pot cumpăra. Direct de pe Internet, unde au apărut primele anunţuri de vânzare a traşcaletelor. Preţurile pleacă de la 1200 de euro.