Şi asta pentru că un alt consorţiu care a participat la lictitaţie a fost declarat câştigător deşi a prezentat de două ori o ofertă cu probleme.
În 2011, consorţiul Swietelsky-Strabag-Alstom câştiga licitaţia desfăşurată de CFR Infrastructură pentru modernizarea a 42 de kilometri de cale ferată, între Simeria şi Vinţu de Jos.
Valoarea contractului era de 280 de milioane de euro. Decizia a fost contestată de trei ori de un alt competitor, format din companiile FCC-ALPINE-AZIVI-STRACO. Abia a treia oară, însă, Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor a dat câştig de cauză pentru FCC.
Ofertele au fost reevaluate de CFR Infrastructură şi, surpriză, oferta declarată neconformă a ieşit câştigătoare. Adică, oferta depusă de FCC-ALPINE-AZIVI-STRACO. Cum era firesc, răspunsul i-a nemulţumit pe austriecii de la Swietelsky.
Iar cazul a ajuns şi la Curtea de Apel, care a decis că CFR trebuie să analizeze din nou ofertele, ţinând cont de faptul că oferta depusă de consorţiul condus de FCC are probleme. Mai mult, companiile Swietelsky-Strabag-Alstom au făcut şi o plângere la Direcţia Naţională Anticorupţie, care a declanşat o anchetă.
O suspiciune de fraudă ar putea duce la blocarea fondurilor europene pentru modernizarea căii ferate, aşa cum s-a întâmplat deja în cazul autostrăzilor de pe coridorul patru pan-european. Scandalul a pornit de la tronsonul unu al sectorului Nădlac - Arad de care se ocupa firma Romstrade condusă de Nelu Iordache. Acolo, partenerii portughezi au făcut plângere la Comisia Europeană pentru că nu primiseră niciun ban pentru lucrări.