Antena 3 CNN Actualitate Încă nu s-au lecuit de înşelătorii. Riscăm un nou scandal cu FONDURI EUROPENE, pe calea ferată

Încă nu s-au lecuit de înşelătorii. Riscăm un nou scandal cu FONDURI EUROPENE, pe calea ferată

O.P.
1 minut de citit Publicat la 06:10 23 Apr 2013 Modificat la 06:10 23 Apr 2013
Încă nu s-au lecuit de înşelătorii. Riscăm un nou scandal cu FONDURI EUROPENE, pe calea ferată
 Riscăm un nou scandal cu fonduri europene la Bruxelles. De această dată, pe calea ferată. O firmă austriacă face plângere la Comisia Europeană acuzând fraude la acordarea contractului de modernizare a tronsonului de cale ferată Simeria - Vinţu de Jos.

Şi asta pentru că un alt consorţiu care a participat la lictitaţie a fost declarat câştigător deşi a prezentat de două ori o ofertă cu probleme.

În 2011, consorţiul Swietelsky-Strabag-Alstom câştiga licitaţia desfăşurată de CFR Infrastructură pentru modernizarea  a 42 de kilometri de cale ferată, între Simeria şi Vinţu de Jos.

Valoarea contractului era de 280 de milioane de euro. Decizia a fost contestată de trei ori de un alt competitor, format din companiile FCC-ALPINE-AZIVI-STRACO.  Abia a treia oară, însă, Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor a dat câştig de cauză pentru FCC.

Ofertele au fost reevaluate de CFR Infrastructură şi, surpriză, oferta declarată neconformă a ieşit câştigătoare. Adică, oferta depusă de FCC-ALPINE-AZIVI-STRACO. Cum era firesc, răspunsul i-a nemulţumit pe austriecii de la Swietelsky. 

Iar cazul a ajuns şi la Curtea de Apel, care a decis că CFR trebuie să analizeze din nou ofertele, ţinând cont de faptul că oferta depusă de consorţiul condus de FCC are probleme. Mai mult, companiile Swietelsky-Strabag-Alstom au făcut şi o plângere la Direcţia Naţională Anticorupţie, care a declanşat o anchetă.

O suspiciune de fraudă ar putea duce la blocarea fondurilor europene pentru modernizarea căii ferate, aşa cum s-a întâmplat deja în cazul autostrăzilor de pe coridorul patru pan-european. Scandalul a pornit de la tronsonul unu al sectorului Nădlac - Arad de care se ocupa firma Romstrade condusă de Nelu Iordache. Acolo, partenerii portughezi au făcut plângere la Comisia Europeană pentru că nu primiseră niciun ban pentru lucrări.

×
x close