Pop a declarat că greşeala a plecat de la faptul că la departamentul de presă al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti nu există oameni specializaţi în comunicare, ci în ştiinţe juridice şi, astfel, comunicatul nu a fost explicat publicului aşa cum trebuia.
"Din punct de vedere juridic, comunicatul a fost perfect legal. Dar a fost făcut, practic, de un specialist în ştiinţe juridice, nu a asigurat o comunicare. Pur şi simplu a asigurat o informare publică asupra unor măsuri pe care le-am luat. Trebuia să fie o comunicare cu publicul, adică trebuia să fie adaptat astfel încât să se înţeleagă foarte clar ce vrem să transmitem şi să nu poată fi interpretat. Asta este singura deficienţă. Este o problemă de specialitate", a afirmat şeful Jandarmeriei Române.
El a adăugat că "una este să fii jurist şi să vorbeşti în termeni juridici, să aplici legea" şi "alta este comunicarea cu publicul".
"În dinamica activităţii, ei au la îndemână posibilitatea să se documenteze şi în acelaşi timp să se consulte cu personalul superior, cu Inspectoratul. A existat o anumită legătură cu Inspectoratul, dar nu suficientă ca să pună la punct complexitatea acestei comunicări. S-au rezumat la a transmite strict legal", a susţinut Pop.
Potrivit acestuia, "Jandarmeria este obligată prin lege să constate orice infracţiune care apare pe timpul executării misiunii. Şi pentru asta se întocmeşte un proces-verbal de constatare. Nu sunt dosare penale, sunt doar procese-verbale de constatare, care înseamnă cu totul altceva", a explicat Gavrilă Pop.
El a mai spus că la Ministerul Administraţiei şi Internelor s-a pus problema de a găsi oameni capabili şi pregătiţi pentru a asigura o bună comunicare cu publicul, existând două soluţii: oamenii din sistem să fie trimişi la cursuri de specialitate ori să se angajeze oameni deja pregătiţi în domeniul comunicării.