Un simplu calcul i-ar atribui astfel actualei coaliţii câte 62 de metri de autostradă construiţi în fiecare zi de mandat al lui Emil Boc, lăsându-i la dispoziţie următorii 35 de ani pentru a-şi putea onora promisiunile electorale.
Mandatul fostului ministru Radu Berceanu a reprezentat apogeul investiţiilor, în privinţa sumelor disponibile. În 2009 CNADNR a alocat Ministerului Transporturilor 2,1 miliarde de euro pentru reabilitarea şoselelor. Banii s-au concretizat, ulterior, în 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Turda şi Gilău şi circa 400 de kilometri de drumuri naţionale refăcute.
De asemenea, statistica din 2010 prezintă date şi mai tragice: s-au inaugurat numai 11 kilometri de autostradă, respectiv tronsonul Turda - Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania şi s-au modernizat aproximativ 230 de kilometri de drumuri naţionale, potrivit datelor INS.
Nici 2011 nu pare să aducă vreo îmbunătăţire majoră în infrastructura rutieră a ţării.
"Anul ăsta nu se termină neapărat ceva. Toată lumea trebuie să înţeleagă un lucru: nu e dezamăgitor că se lucrează şi nu se termină, important e să se lucreze, pentru că numai în acest fel se va termina", declara recent fostul şef de la Transporturi, Radu Berceanu, pentru sursa citată.
Drumurile publice însumau, la sfârşitul anului trecut, 82.386 kilometri, potrivit INS. Din acest total, 16.552 kilometri (20,1%) erau drumuri naţionale, 35.221 km (42,8%) drumuri judeţene şi 30.613 km (37,1%) drumuri comunale. În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 47,2% din lungimea drumurilor modernizate şi 59,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.