Într-un an, peste jumătate de milion de aeronave trec pe cerul României cu peste 100 de milioane de pasageri. Cotrolorii de trafic aerian sunt angajaţi ai instituţiei numite Romatsa, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. E bine de ştiut că Romatsa nu este plătită de la bugetul de stat, în schimb contribuie la acest buget prin taxe şi impozite cu sume considerabile, bani care ajung astfel şi, de pildă, la fondul de pensii al tuturor românilor.
În 1996, s-a semnat Tratatul de aderare la Eurocontrol, din care fac parte 28 de ţări, iar angajaţii Romatsa sunt plătiţi de acest organism, nu de la bugetul ţării.
La Romatsa, de o bună bucată de vreme deja, avem de-a face cu un blocaj. Un blocaj periculos pentru că dacă această instituţie nu functionează normal, fără tensiuni, noi, toti cei care zburam cu avionul, nu suntem în siguranţă.
Cu toate acestea, la Romatsa asistăm la un scandal fără precedent în ultimii 20 de ani. Acuzaţiile controlorilor de trafic aerian: politizare masivă, clienţi politici deserviţi , naşi, fini şi alte rude de sânge sau prin alianţă, pentru că ROMATSA pare a fi un borcan de miere la care tânjesc multi.
În apărare, argumentele conducerii Romatsa: denigrare, dezinformare, indisponibilitatea la dialog.
Invitaţii Cristinei Ţopescu în emisiunea Dincolo de Ştiri, directorul general Romatsa, generalul Aurel Stanciu, şi domnul Gabriel Tudorache, reprezentant al Sindicatului Romatsa, cele două părţi aflate în conflict, s-au aflat pentru prima oară faţă în faţă într-o emisiune de televiziune.