Antena 3 CNN Actualitate Din ce în ce mai mulţi români aleg să mănânce sănătos, arată cel mai recent studiu realizat de BRAT

Din ce în ce mai mulţi români aleg să mănânce sănătos, arată cel mai recent studiu realizat de BRAT

2 minute de citit Publicat la 13:07 19 Ian 2015 Modificat la 13:07 19 Ian 2015
34.jpg
Foto: diet.lovetoknow.com
Românii acordă alimentaţiei o importanţă din ce în ce mai mare, potrivit celui mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Tendinţele acoperă perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populaţia din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani.

Studiul măsoară preferinţele de consum de bunuri şi servicii ale populaţiei urbane. Caracterul continuu al studiului şi eşantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuaţiilor preferinţelor populaţiei şi studierea lor în raport cu evoluţia socio-economică din România. Marja de eroare este de  +/-0.8%.
 
Cifrele furnizate de BRAT arată că 55% dintre români sunt dispuşi să plătească suplimentar pentru alimentele care nu conţin E-uri, cu 10% mai mult decât în anul 2006, peste 600.000 de români declarând că alimentaţia lor este preponderent vegetală. În plus, mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de acelaşi succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obişnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5 procente faţă de anul 2006. 62% dintre femei  afirma că, de obicei, consuma produse cu cât mai puţine calorii.





Peste jumătate din români nu pot trăi fără dulciuri

În acelaşi timp, studiul relevă că dulciurile rămân în topul preferinţelor românilor. 26% afirmă că obișnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obişnuite şi o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri.        
 



Deşi româncele sunt mai atente în privinţa siluetei, ele sunt şi cele care rezistă cel mai greu la tentaţia dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulce fiind femei.

Studiul Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS mai relevă faptul că 32%  dintre  români  consumăciocolată cel puţin o dată pe săptămână. Consumul este,  însă, în scădere față de 2006 când 38%dintre români consumau ciocolată cu această frecvenţă. În scădere este și consumul de cremă deciocolată sau batoane de ciocolată. Constant se menţine, în schimb, consumul de checuri, rulade şi prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puţin o dată pe săptămână.



În privinţa zonelor ţării, studiul BRAT arată că dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puţin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureştenii, doar 30% dintre aceştia consumă ciocolată frecvent.
   
Preferinţele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă şi cea neagră. Ciocolata obişnuită rămâne totuşi preferata consumatorilor din România - 63%. În acelaşi timp, 55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă şi doar 45% pe cea cu cremă.

BRAT  este  organizația  industriei  de  media  din  România  care  măsoară  audienţa  presei  scrise  şi  a mediului  online,  auditează  tirajele  (presă  scrisă)  şi  monitorizează  investiţiile  în  publicitate  (presăscrisă,  online,  radio  şi  out-door).  Măsurătorile  şi  monitorizările  BRAT  sunt  independente  şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.


×
x close