Nu îngheaţă doar apele Dunării, ci şi maşinile în parcări. Pornirea motorului la temperaturi extreme poate fi o încercare din care mulţi şoferi ies... pietoni. Îşi freacă palmele însă patronii de service-uri auto care se bucură în această perioadă de tot mai mulţi clienţi.
Cele mai întâlnite probleme ar fi bujiile problematice neschimbate la timp, acumulatorii descărcaţi şi combustibilul de proastă calitate.
Înlocuirea bujiilor costă aproximativ 500 de lei pentru un motor diesel şi 100 de lei pentru un motor pe benzină. Preţul unui acumulator nou porneşte de la 300 de lei, iar înlocuirea filtrului de combustibil vă va scoate din buzunar 100 de lei.
Există însă şi câteva sfaturi practice care pot scuti orice şofer de bătăi de cap. Este recomandat să nu se meargă cu puţin combustibil în rezervor şi se pot folosi aditivi de motorină.
Drumurile acoperite cu zăpadă sau gropile rămase în asfalt după deszăpezire se adăugă pe lista de probleme. Necazul şoferilor înseamnă însă profit pentru service-uri.