Într-un
document exclusiv, jurnaliştii TVR arată discuţia între reprezentanţii ISU şi Turnul de Control din Oradea.
Luni, la ora 16:35, aeronava care îi transporta pe medici trebuia să aterizeze la Oradea. Dispăruse însă de pe radar pentru că pilotul a ales să zboare la vedere, adică la o altitudine mai mică pentru a-şi degivra aeronava.
La ora 16:02 minute s-a dat alarma.
EXE TWR ORADEA – Alo?
ISU - Turnu Sunteţi?
EXE TWR ORADEA - Da, da
ISU - Bună ziua, Generalul Bas, Sef ISU Crişana. Alo?
ISU - ... Ce puteţi să-mi spuneţi despre cursa asta cu sanitaru asta?
EXE TWR ORADEA - Momentan nimic. Ruta am înţeles că-l aude cu întrerupere, nu se aude cu noi, nu-i dăm frecvenţa şi nici pe radar nu-l vedem
ISU - Şi nu ştim în ce zonă îi acuma?
EXE TWR ORADEA - Deci ultima oară a fost la vreo 60 de kilometri de intrare cu noi în zonă
ISU - Asta ce înseamnă?
EXE TWR ORADEA - În exteriorul zonei, în sud est faţă de Oradea, deci teoretic ar trebui să-mi intre cam în 10-15 minute, ar trebui să fie cu mine în fonie, să încerce să mă contacteze
ISU - Da nu-i căzut?
EXE TWR ORADEA - Nu credem că-i căzut, noi credem că nu are aboslut nimic, din câte ştim noi e ok.
Avionul însă căzuse. La 16:01 copilotul Răzvan Petrescu l-a sunat pe tatăl său şi i-a spus că au aterizat forţat între Peştera Scărişoara şi localitatea Beliş. Aceleaşi locaţii au fost precizate de medicul Zamfir şi atunci când a sunat la 112. La ora ora 16:04 se reia discuţia dintre turnul de control din Oradea şi Inspectaratul pentru situaţii de urgenţă Oradea. APEL 16:04:36
EXE TWR ORADEA – Oradea, alo!
ISU - E căzut!
EXE TWR ORADEA - E căzut?
ISU - Am primit acum informaţia de la Inspectorul General, e căzut undeva între Câmpeni şi Abrud
EXE TWR ORADEA -
Am înţeles. Vai ce naşpa! Ok
ISU - În judeţul Alba
EXE TWR ORADEA -...... ISU - Să vedem dacă se impune procedural să vedem cu căutarea
EXE TWR ORADEA – Ok!