Antena 3 CNN Actualitate Media Graficienii români, recunoscuţi de Europa, ignoraţi de Udrea. Vezi cum se alege un logo în UE

Graficienii români, recunoscuţi de Europa, ignoraţi de Udrea. Vezi cum se alege un logo în UE

Cornel Preda
2 minute de citit Publicat la 20:36 29 Iul 2010 Modificat la 20:36 29 Iul 2010
Graficienii români, recunoscuţi de Europa, ignoraţi de Udrea. Vezi cum se alege un logo în UE
"După campania de anul trecut cu peşti în copac şi zebre în faţa Palatului Parlamentului, acum vine altă bombă". Imaginea descrisă apare în spotul de promovare turistică "Romania, Land of Choice" pe care Elena Udrea a cheltuit 1,5 milioane de euro. La sfârşit, o voce trage concluzia ironiei: Nu ştiţi nimic despre România, nu-i aşa. E timpul să o descoperiţi ( You know nothing about Romania, do you. It's time to descover it). Ministrul Turismului din ţara noastră, Elena Udrea, nu ştie nici ea nimic despre România. Este o părere împărtăşită de mai mulţi oameni, dar în special de un tânăr designer dezamăgit de oportunităţile pe care această ţară le oferă. E timpul să descopere şi Elena Udrea cum se alege un logo şi ce altfel de valori are România.

Povestea e simplă. În toamna anului 2009, Comisia Europeană a organizat un concurs cu premii în valoare totală de 12.000 de euro (6.000 pentru locul I, 3.500 pentru locul II şi 2.500 pentru locul III) prin care se dorea obţinerea unui logo pentru "produsele organice din UE". S-au înscris aproape 3.500 de materiale, care au fost supuse unui vot online. Pe 31 ianuarie 2010, după mai multe etape şi peste 130.000 de voturi, a fost ales un câştigător. Nu o firmă "prietenoasă", nu o firmă "folosită de ţări cu turism important", ci un student, Dusan Milenkovic, din Germania (deţinătorul logo-ului din fotografie).

Antena3.ro a stat de vorbă cu Cosmin Antohi, art director pentru o firmă de publicitate din Bucureşti, şi unul dintre cei doi români care, în nume personal, s-au calificat în finala celor mai bune zece logo-uri. "Aş ruga-o pe doamna Udrea când merge la cumpărături să mai arunce un ochi şi în vitrina de la Apaca, în drum spre Chanel. Din acei 3.500 de participanţi, în primii 10 au fost şi doi români, iar ea se duce şi le dă spaniolilor averi pentru sigla aia pe care o poţi cumpăra cu mai puţin de 5 euro de pe site-urile de specialitate", a declarat Cosmin Antohi.

Logo-ul cu care a participat Cosmin Antohi la concursul organizat de UE, cu tema "Organic food"

logo_ue_cosmin_antohi_576

El a explicat că pe site-ul ShutterStock, un abonament costă 249 de dolari pe lună, timp în care poţi descărca un maxim de 25 de imagini/zi. Un scurt calcul pentru costurile unui logo similar celui folosit de Ministerul Turismului ne indică suma de 0,33 de dolari americani. Cam un leu românesc!

Supărarea cea mai mare a graficianului este că valorile româneşti nu sunt recunoscute în ţară, dar nici căutate. "Vrea să promoveze turismul românesc şi să aducă bani în ţară, cutreierând prin Europa după graficieni şi aruncând banii peste hotare, în loc să îi ţină aici", a declarat Cosmin Antohi. El mai spune şi că este nepotrivit să promovezi "Grădinile din Carpaţi" cu o frunză ce se aseamănă celei de palmier, oricâte alte înţelesuri ar avea. "E ca şi cum ai promova litoralul Mării Negre pentru palmierii pe care îi găseşti în Mamaia".

Situaţia înscrierilor la concursul organizat de UE: 108 din România

clasament_graficieni_concurs_ue_592

Logo-ul desemnat de UE prin vot deschis a devenit obligatoriu de la 1 iulie 2010 pe toate produsele organice pre-ambalate care au fost fabricate în ţările membre UE. Logo-ul Elenei Udrea este frate cu plagiatul, aşa cum a fost şi precedentul slogan de promovare, şi inspiră orice, numai încredere nu, românilor care aşteaptă să vadă cum sunt cheltuiţi şi restul din cele 75 de milioane de euro alocate campaniei din acest an.

Cornel Preda, Antena3.ro
 

Cristian Dorombach despre noul brand:



 

×
x close