Însă dacă mergi la cumpărături în hipermarketuri înainte de sărbători, zici că apocalipsa mayaşă se întâmplă atunci şi acolo. Cozi interminabile la casele de marcat, cărucioare pline ochi, îndesate cu băuturi alcoolice şi mezeluri, dulciuri, pâine, cozonaci, fructe, cadouri, lucruri care ne trebuiesc sau nu - toate le facem în spiritul zicalei "doar o data-i Crăciunul".
Şi aşa ajungem să dăm sute de lei pe mâncare şi băutură, mâncare pe care o vom arunca la gunoi la câteva zile după, pentru că nu putem să mâncăm decât cu o gură.
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, românii vor consuma între 30 şi 40 de milioane de litri de vin, iar vânzările de băuturi alcoolice vor creşte de Crăciun cu 50% faţă de luna noiembrie a acestui an, potrivit estimărilor realizate de Romulus Dascălu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Industriei Alcoolului şi Băuturilor Alcoolice "Garant", citat de gândul.info.
El a mai menţionat, de asemenea, că românii consumă mai mult vin în preajma Crăciunului şi a Revelionului decât în perioada sărbătorilor pascale şi că, de această dată, vinurile albe nu se vor afla pe masa multora dintre ei. "Se consumă în special vinurile roşii, în proporţie de 60%", a adăugat preşedintele "Garant".
Românii vor cumpăra în acest sfârşit de an mai puţine băuturi alcoolice tari, comparativ cu anii anteriori, motivul fiind lipsa banilor. "La acest tip de băuturi diferenţa dintre 2005, 2006 şi chiar 2007 şi 2011-2012 este de 50%, din cauza taxelor foarte mari şi a crizei", este de părere Dascălu.