În prag de iarnă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a României (CNADNR) a reziliat un contract de deszăpezire pentru întreţinerea drumurilor din Târgu Jiu. CNADNR a explicat că firma care a câştigat licitaţia nu a respectat clauzele contractuale, aşa că licitaţia va fi reluată.
La doar două zile după ce contractul a fost reziliat, directorul companiei Coremi Inter a fost verificat de ANAF şi poliţia economică.
CNADNR a reziliat contractul de deszăpezire cu Coremi pe motiv că societatea care a câştigat licitaţia nu a făcut dovada că are utilajele necesare pentru a interveni la zăpezi.
Şefii Direcţiei regionale de drumuri n-au primit răspuns, aşa că au decis să rezilieze contractul şi să organizeze o licitaţie pe aceeaşi bani, adică 9,5 milioane de euro. Reprezentanţii companiei se scuză şi spun că au utilaje, doar că acum le folosesc pentru alte lucrări, tot de întreţinere.
Culmea, contractul a fost reziliat cu doar două zile înainte ca şeful firmei care trebuia să facă deszăpezirea să fie verificat de poliţia economică şi inspectorii fiscali.
Reprezentanţii regionalei de drumuri spun că dacă până la prima zăpadă nu vor semna un nou contract, atunci vor interveni cu utilajele proprii pentru a curăţa drumurile.
Însă, nu este singura regiune din România unde până la acest moment nu există contract de deszăpezire semnat. În prag de iarnă, compania de drumuri încă mai atribuie contracte de deszăpezire - pentru autostrada care leagă Bucureşti de Piteşti, de exemplu, nu a fost selectată încă o firmă care să cureţe astfaltul. Aceeaşi situaţie este şi pe autostrada Sibiu-Soimuş. Mai mult, din cele 52 de loturi pentru care compania naţională de autostrăzi şi drumuri naţionale trebuia să aibă asigurate contracte de deszăpezire, doar 44 de licitaţii au fost finalizate. În schimb, pentru drumuri din regionalele Bucureşti, Iaşi, Craiova, Timişoara, Constanţa şi Braşov compania de drumuri este cea care trebuie să asigure utilaje, în caz de nevoie.