Politiştii şi jandarmii au instituit filtre pe traseul trenului care a transportat focoasele care au dispărut. Cele patru lăzi cu focoase au fost găsite în Chitila în urma unei ample acţiuni desfăşurate de reprezentanţii DGIPI şi ai Jandarmeriei. Potrivit Mediafax, trei dintre lăzi erau intacte , iar cea de a patra era deschisă.
Procurorii l-au audiat pe mecanicul trenului cu armament din care s-au furat focoasele. Există informaţii că acesta a oprit trenul neprogramat în gara Stăneşti, 15 minute, doar ca să vîndă el nişte motorină acolo, iar jandarmii nu au intervenit.
CFR Marfă confirmă faptul că lipsesc 75 de litri de motorină. Peste 50 de persoane au fost audiate în acest caz, iar contractele de muncă al mecanicului de locomotivă şi al ajutorului acestuia au fost desfăcute începând cu data de 18 iulie.
Secretarul de stat Corneliu Dobriţoiu nu exclude ipoteza unei acţiuni premeditate. Aceasta ar viza înlocuirea unor persoane cu funcţii importante de la nivelul Ministerului Apărării
Trenul care transporta focoasele plecase din Zărneşti şi trebuia să ajungă la o firmă în Bulgaria.
Reprezentanţii firmei bulgare dau şi ei vina pe românii care aveau sarcina să păzească transportul pentru dispariţia focoaselor. Lăzile cu armament conţineau doar părţi mici ale unor arme. Dacă ar fi fost puse în foc, componentele ar fi putut provoca doar o mică explozie, susţin oficialii firmei de la sud de Dunăre.
Trenul e oprit în continuare în gara Giurgiu, sub pază strictă.