Chiar dacă este marfă valoroasă, patronii centrelor de colectare preferă să renunţe la ea decât să li se închidă afacerea. Iar şefii de la CFR pierd scuza că trenurile întârzie din pricina furturilor.
Cu frica în sân, patronii colectori de fier vechi refuză vehement marfa care le-a pus afacerea pe picioare. Nici posibilitatea unui chilipir nu face şina de cale ferată mai tentantă.
În urmă cu puţin timp, hoţii făceau coadă în faţa centrelor cu ceea ce furaseră de la calea ferată. Marfa era grea şi foarte uşor de procurat.
Acum patru luni, la Gara Băneasa din Bucureşti, şinele erau la mare căutare printre hoţii de fier vechi. Între timp, şinele de tren nu şi-au pierdut greutatea, doar importanţa.
Motivul pentru care patronii centrelor de colectare a fierului vechi se feresc de şinele de tren ca de ciumă sunt inspectorii de la Compania Naţională de Căi Ferate.
În cazul unor abateri pot da amenzi cuprinse între 20.000 şi 40.000 de lei, plus închiderea centrului de colectare.
Într-o singură lună, poliţiştii şi inspectorii de la Garda de Mediu au confiscat aproape 350 de tone de marfă de la Centrele de Colectare şi au dat amenzi de peste 450 de mii de lei.